Brev:
Pottetræning - 3 år, 3 mdr.
25. januar 2017
Alder:
3 år, 3 mdr.
Pottetræning - 3 år, 3 mdr.
Hej Helen.
Vores datter på 3 år og 3 mdr bruger fortsat ble. Vi har 3 gange forsøgt os med at smide bleen over en weekend. To gange i sommers, første gang fordi hun selv var så interesseret i potten, anden gang fordi hendes bedste ven smed bleen og så ville hun da også prøve. Nu tredje gang fordi børnehaven synes det var tid! Og det har været noget være sjaskeri hver gang. Hun tisser på potten/toilettet et par gange, har et par uheld som vi kommer omkring med "Det var uheldigt, det var ikke med vilje, det klarer vi lige sammen, ud på potten og se om det kommer mere, næste gang så huske du at mærke efter" ol. Men efter en eller to dage med uheld alle steder og i alle situationer, så nægter hun at sætte sig.
Vi har forsøgt at have den aftale at hun skal på potten hver morgen og igen inden sengetid og det går godt, forstået på den måde at hun faktisk formår at tisse her de fleste gange, men det er ikke med hendes gode vilje! Hun vil tisse i sin ble! Og vil nu heller ikke ret gerne skiftes, men "lige vente lidt".
Vi fortryder at vi forsøgte os igen i sidste weekend på børnehavens opfordring, for vi så ikke nogen forandring eller ny interesse fra vores datters side. Der er sket mange andre ting i hendes liv det sidste halve år. Hun er blevet storesøster, er startet børnehave, har smidt sutten og senest sin middagslur.
Hvornår er det rigtige tidspunkt? Hvordan kan vi tilgå det på en god måde?
Med venlig hilsen
Mathilde