Pottetræning - 3 år, 3 mdr.

25. januar 2017

Kategori:
Alder:
3 år, 3 mdr.

Pottetræning - 3 år, 3 mdr.

Hej Helen.

Vores datter på 3 år og 3 mdr bruger fortsat ble. Vi har 3 gange forsøgt os med at smide bleen over en weekend. To gange i sommers, første gang fordi hun selv var så interesseret i potten, anden gang fordi hendes bedste ven smed bleen og så ville hun da også prøve. Nu tredje gang fordi børnehaven synes det var tid! Og det har været noget være sjaskeri hver gang. Hun tisser på potten/toilettet et par gange, har et par uheld som vi kommer omkring med "Det var uheldigt, det var ikke med vilje, det klarer vi lige sammen, ud på potten og se om det kommer mere, næste gang så huske du at mærke efter" ol. Men efter en eller to dage med uheld alle steder og i alle situationer, så nægter hun at sætte sig.

Vi ...

Annonce

... har forsøgt at have den aftale at hun skal på potten hver morgen og igen inden sengetid og det går godt, forstået på den måde at hun faktisk formår at tisse her de fleste gange, men det er ikke med hendes gode vilje! Hun vil tisse i sin ble! Og vil nu heller ikke ret gerne skiftes, men "lige vente lidt".

Vi fortryder at vi forsøgte os igen i sidste weekend på børnehavens opfordring, for vi så ikke nogen forandring eller ny interesse fra vores datters side. Der er sket mange andre ting i hendes liv det sidste halve år. Hun er blevet storesøster, er startet børnehave, har smidt sutten og senest sin middagslur.

Hvornår er det rigtige tidspunkt? Hvordan kan vi tilgå det på en god måde?

Med venlig hilsen
Mathilde

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

Annonce

Viden om børn:

Børnemad, færdiglavet

Færdiglavet babymos er lavet af kontrollerede råvarer og gjort holdbart ved varmebehandling. Det er intet ernæringsmæssigt i vejen med de færdiglavede børnemadsprodukter. Hjemmelavet mad er dog lige så godt.

Vær opmærksom på at færdiglavet børnemad let bliver for findelt i konsistensen og det er vigtigt at barnet stille og roligt vænnes til familiemad og også tilbydes mad, som kræver en vis tyggefunktion og som indeholder naturligt "mere bid".

Du kan finde...

Læs mere i Babylex

Opkast - baby og børn

Der er forskel på at gylpe og på at kaste op. Gylp kommer stille efter et måltid, hvor opkast er mere voldsomt og i større mængder. Hvis barnet kaster op, vil det ofte også være uroligt og utilpas. Hvis barnet kun kaster op en enkelt gang, er der ikke grund til bekymring.

Opkastning hænger ofte sammen med, at barnet fejler noget andet og måske også har feber. Barnet vil ofte have ondt i maven, virke slap og træt, vil måske vægre sig mod at spise. Sammen med opkastning kommer...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil lige fortælle, at vores datter nu falder i søvn helt af sig selv, og vi har slet ikke haft en kamp med at lære hende det.

Vi skylder dig æren for det, da vi har fulgt dine råd fra din bog og din brevkasse.

Så tusind tak!

Mor til pige på 18 måneder