Brev:
Af med bleen II
19. oktober 2016
Alder:
3 år, 5 mdr.
Af med bleen II
Hej Helen
Tak for dit brev mht lillebror og det med at lave stort på toilettet.
Du skriver vi skal passe på med, at han ikke får den vane, at han skal have ble på når han skal lave stort. Problemet er bare, at han nægter at lave stort på toilettet. Han har kun gjort det 2 gange og første gang tror jeg egentlig bare det kom helt bag på ham og 2. gang var han begyndt at lave i underbukserne, hvor pædagogerne i børnahaven fik ham på toilettet, hvor han så gjorde sig færdig.
Jeg er meget frustreret og min mand er ved at sprænge i luften fordi jeg snakker om det hele tiden. Jeg ved bare ikke hvad jeg skal gøre. Drengen får jo forstoppelse hvis ikke han kommer af med det. Tvinge ham til at lave på toilettet er jo umuligt og jeg tror bestemt ikke det er fordi han har hård mave. Det bliver det selvfølgelig til sidst, hvis han holder sig hver gang.
Har faktisk tænkt på, om jeg skulle give ham en Microlax, for så kan han jo ikke holde på det og så sørge for han kommer på toilet med det samme, men hvem ved hvad det så ender i.
Han får jo ble på til natten og den får han på lige efter bad, så her kan han godt finde på at lave i bleen. Han starter altid med at spørge om han har ble på og så svarer jeg selvfølgelig ja, men at han skal med ud og lave på toilettet. Det vil han ikke og så ham jeg ladet ham gøre det i bleen.
Hjælp mig....ved ikke hvad der er det rigtige at gøre, for han vil ikke.
Det med belønning har jeg også prøvet. Lovet ham en gave når han lavede pølser på toilettet, men det eneste det kom ud at det var, at han blev meget ked af det og ville have sin gave NU! Jeg giver fortabt :-(
Venlig hilsen
Lene