Af med bleen II

19. oktober 2016

Kategori:
Alder:
3 år, 5 mdr.

Af med bleen II

Hej Helen

Tak for dit brev mht lillebror og det med at lave stort på toilettet.

Du skriver vi skal passe på med, at han ikke får den vane, at han skal have ble på når han skal lave stort. Problemet er bare, at han nægter at lave stort på toilettet. Han har kun gjort det 2 gange og første gang tror jeg egentlig bare det kom helt bag på ham og 2. gang var han begyndt at lave i underbukserne, hvor pædagogerne i børnahaven fik ham på toilettet, hvor han så gjorde sig færdig.

Jeg er meget frustreret og min mand er ved at sprænge i luften fordi jeg snakker om det hele tiden. Jeg ved bare ikke hvad jeg skal gøre. Drengen får jo forstoppelse hvis ikke han kommer af med det. Tvinge ham til at lave på toilettet er jo umuligt og jeg tror bestemt ikke det er fordi han har hård mave. Det bliver det selvfølgelig til ...

Annonce

... sidst, hvis han holder sig hver gang.

Har faktisk tænkt på, om jeg skulle give ham en Microlax, for så kan han jo ikke holde på det og så sørge for han kommer på toilet med det samme, men hvem ved hvad det så ender i.

Han får jo ble på til natten og den får han på lige efter bad, så her kan han godt finde på at lave i bleen. Han starter altid med at spørge om han har ble på og så svarer jeg selvfølgelig ja, men at han skal med ud og lave på toilettet. Det vil han ikke og så ham jeg ladet ham gøre det i bleen.

Hjælp mig....ved ikke hvad der er det rigtige at gøre, for han vil ikke.

Det med belønning har jeg også prøvet. Lovet ham en gave når han lavede pølser på toilettet, men det eneste det kom ud at det var, at han blev meget ked af det og ville have sin gave NU! Jeg giver fortabt :-(

Venlig hilsen
Lene

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

Annonce

Viden om børn:

Fedtcreme - fedtprocent

Der findes rigtig mange forskellige cremer på markedet, og til behandling af børneeksem er det en god idé at vælge fedtcreme. Jo højere fedtprocent cremen har, jo mere fedtet og klistret vil den ofte være - og dermed også for mange mere ubehagelig. Derfor er det en god idé at vælge så fed en creme som muligt, som samtidig virker behagelig - og til behandling af børneeksem i ansigtet er det ofte en god idé at vælge en creme med en fedtprocent omkring 30-40%. Det er ofte også en god idé at...

Læs mere i Babylex

Modermælkserstatning

Modermælkserstatning gives til børn, der ikke ammes eller tilbydes udmalket modermælk - og modermælkserstatning kan gives fra fødslen. Modermælkserstatning er sammensat, så det ligner modermælken mest muligt, og børn udvikler sig og trives rigtig godt på modermælkserstatning.

Modermælkserstatninger har et højere indhold af protein, mineraler og vitaminer, end man ser i modermælk. Det skyldes, at barnet ikke kan optage næringstofferne helt på samme måde. Modermælkserstatning...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tak for hjælpen - det virker!!

Jeg vil takke dig for din støtte i vores søvnprojektet. Det virker så godt, at vi indimellem synes det er for godt/let til at være sandt. I går havde jeg veninder på besøg og alligevel var det så let som ingenting. Det er en lettelse og putningen er blevet en fornøjelse for alle parter.

Det var lange 5 uger for at få det til at fungere, men det hele værd!

Tusinde tak for din støtte.

Fra to nu langt mindre trætte forældre