Brev:
Af med bleen
15. oktober 2016
Alder:
3 år, 5 mdr.
Af med bleen
Hej Helen
Først lige lidt info:
Lillebror er 3,5 år, har gået i børnehave i 1/2 års tid, hvilket går rigtig fint. Storebror er 6, lige startet i skole og så er vi mor og far :-)
Lillebror har den sidste uges tid været uden ble. Han har den på når han får middagslur og om natten. Vi har over et længere periode fået ham på toilettet og tisse, selvom han stadig havde ble på, men nu er den kommet helt af. Vi får ham ud og tisse på "naturlige" tidspunkter i løbet af dage og det samme har de gjort i børnehaven.
Og nu til problemet.
Han vil ikke lave stort på toilettet. Lørdag (i sidste uge) skulle han pludselig lave pølser og det gjorde han rigtig fint på toilettet. Jeg var meget stolt og roste ham rigtig meget for det, men det går ikke så godt med det.
Mandag i børnehaven lavede han en lille pølle i underbukserne, hvor han så kom løbende hen til en pædagog som så fik ham på toilettet og han gjorde sig færdig der.
Tirsdag havde de ikke fået middagslur-bleen af ham, så der lavede han i den. Onsdag kom der ikke noget og torsdag heller ikke. Han snakkede lidt om ondt i maven, så da vi havde været en tur ude med hunden, fik han en ble på. Det varede ikke længe før der var gevinst. Fredag morgen siger han så, at han vil have ble på i børnehave, men det fik han ikke. Så vidt vi ved, lavede han ikke stort i børnehaven, men vi ved det ikke fordi der ikke var en pædagog fra stuen da vi hentede.
Nu er det så lørdag og han har flere gange været på toilettet hvor han siger han skal lave pølser, men der kommer ikke noget og jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre.
Hvordan skal jeg forholde mig til det? Er bange for at han får forstoppelse, men vil jo også rigtig gerne have at han laver på toilettet og ikke skal have en ble hver gang.
Jeg siger til mig selv og min mand er enig, at vi skal prøve ikke at formulere så meget på det, men jeg ved bare ikke hvad der er der rigtig at gøre.
Hvornår skal jeg tilbyde ham bleen og skal jeg overhoveder det?
Han bruger toilettet som det er. Ingen potte eller toiletsæde.
Har tænkt om man skulle forsøge med en af delene, men det er jo også at fokusere på "problemet".
Hjælp....hvad skal jeg gøre. :-)
Venlig hilsen
Lene