Brev:
Renlig
25. september 2016
Alder:
3 år, 3 mdr.
Renlig
Kære Helen
Jeg har været rigtig glad for dine svar vedr. lillesøster og i sin tid storesøster. Nu har jeg så et spørgsmål igen vedr. storesøster på 3,3 år.
Storesøster har smidt bleen her inden for de sidste 14 dage på den måde at hun tisser på toilet og potte og ikke har ble på om dagen kun om natten. Hun har stort set ingen uheld med tis og siger selv til. Problemet er når hun skal lave "lort". Det kalder hun det altså - tror de har kaldt det det i vuggestuen, så det hænger ved.
Til at starte med så sagde hun at hun gerne ville have ble på og når vi spurgte hvorfor så sagde hun at det var fordi hun skulle lave lort. Vi spurgte så om vi ikke skulle prøve at gå ud på toilettet og prøve. Det vil hun helst ikke men vil gerne gå med hvis vi siger at vi kan læse en historie imens. Der kommer dog ingen lort. Hvis hun får ble på, så laver hun ikke noget med det samme og nogen gange ender hun med at få den af uden at have lavet noget.
I børnehaven har hun haft lidt lort i bleen men ikke ordentlig afføring og nu har hun ikke lavet noget i 2-3 dage og jeg er rigtig nervøs for at hun får ondt i maven og forstoppelse men vi ved ikke hvordan vi skal takle det uden at hun ender med at have ble på igen hele tiden.
Vi har virkelig brug for et råd, så håber du kan hjælp os.