Potteträning - 3 år, 7 mdr.

10. marts 2016

Kategori:
Alder:
3 år, 7 mdr.

Potteträning - 3 år, 7 mdr.

Hej Helen.

Så er der gået lidt tid med potteträning for min äldste sön. Han lavede pölser på potten fire gange i december og så er det gået i stå (også med tis). Han er dog stadig meget interesseret i det med underbukser og vil også gerne sidde lidt på toilettet nu. Det er bare det der med at tisse eller lave pölser når man sidder der.. det kniber med det..

Mit spörgsmål er derfor hvordan går man frem med det her. Lige nu er det sådan at han sidder på toilettet med ipad om morgenen, og også om aftenen. Stort set hver dag. Så er han jo i börnehave mellem 5 og 6 timer per dag. Jeg tror vi skal forsöge få ham til at sidde på toilet eller potte regelmässigt også i weekenden. Han har ble på i börnehave, og for det meste herhjemme også.

Det han giver udtryk for er at han gerne vil have underbukser på og også i börnehave og om natten. Jeg forsöger forklare at for at kunne göre ...

Annonce

... det, så er han nödt til at öve i at tisse og lave pölser på toilettet. Men forstår han egentlig det? Det virker som om han meget godt ved at han skal tisse og ber ofte om at få ble på så han kan tisse, når han har underbukser på. Jeg ved du anbefaler ble samtidig med potteträning, men hvad gör man når det nu er underbukserne der er det interessante... Forstår du hvad jeg mener?

Jeg tänker at måske skal vi bare forsöge indföre de her faste tider så meget vi kan og så kan de spörge i börnehaven om han vil sidde på potten eller toilettet (det har han ikke villet endnu). Og så måske med tiden det kommer? Eller skal vi göre noget andet? Samtidig er det også et spörgsmål om hvor länge skal han sidde på toilettet? Idag ville han kun sidde der sikkert 5 min, og jeg tror det var fordi han virkelig skulle tisse... Skal vi indföre et minutur, du må gå når klokken ringer...?

Tak for hjälpen!

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

Annonce

Viden om børn:

Jern - jerntilskud præmatur

Børn, der er født for tidligt, har behov for jerntilskud, da de har mindre depot af jern ved fødslen og større væksthastighed. Jern tilskuddet startes 6 uger efter fødslen:

Fødselsvægt < 1500 gram: Ca 8 mg jern dagligt i 12 måneder
Fødselsvægt > 1500 gram: ca 8 mg jern dagligt til 6 måneder

Børn, som får mere end halvdelen af deres ernæring som modermælkserstatning, skal have ½ dosis jern, dvs. ca. 4 mg hver dag eller 8 mg hver anden dag.

Det...

Læs mere i Babylex

Donorhjælp

Hvis man ikke kan blive gravid på almindeligvis, så kan man benytte sig af en donor. Og i Danmark er der to muligheder:

1. Donor med sæd:
Kvinder der ikke har nogen mandling partner eller hvor den mandlige partners sædkvalitet ikke kan anvendes til befrugtning, har mulighed for at blive gravide med en sæddoner.

Sæddonation kan både være anonym og åben. På lægeklinikker vil den normalt være anonym, hvor man kan få åbne donorer på jordemoderklinikker.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen ...

Jeg ville bare blot meddele dig, at det går så godt i øjeblikket at jeg næsten ikke kan få armene ned..

Jeg gik jo rundt og tumlede med tanker om at min datter "kørte" på mig osv.. Men du fortalte mig at hendes humør skifter rigtig hurtigt og at lige netop hendes alder / denne såkaldt selvstændighedsfase gør at det kan være svært for både forældre og barn..

Jeg tror, at fordi jeg er blevet opmærksom på det, så tager jeg det ikke mere personligt og det gør at jeg ikke bliver ked af det mere..

Hvor er det dog dejligt at der også er nogle perioder der faktisk går godt..

Jeg er sikker på at der ligger udfordringer der ude i fremtiden som venter på os, men dem kan jeg ikke komme udenom..

Så rigtig mange tak herfra Helen..
HVOR HAVDE DU DOG RET!!!!!!!!!!!!!

Med venlig hilsen
M´s Mor