Brev:
Potteträning - 3 år, 7 mdr.
10. marts 2016
Alder:
3 år, 7 mdr.
Potteträning - 3 år, 7 mdr.
Hej Helen.
Så er der gået lidt tid med potteträning for min äldste sön. Han lavede pölser på potten fire gange i december og så er det gået i stå (også med tis). Han er dog stadig meget interesseret i det med underbukser og vil også gerne sidde lidt på toilettet nu. Det er bare det der med at tisse eller lave pölser når man sidder der.. det kniber med det..
Mit spörgsmål er derfor hvordan går man frem med det her. Lige nu er det sådan at han sidder på toilettet med ipad om morgenen, og også om aftenen. Stort set hver dag. Så er han jo i börnehave mellem 5 og 6 timer per dag. Jeg tror vi skal forsöge få ham til at sidde på toilet eller potte regelmässigt også i weekenden. Han har ble på i börnehave, og for det meste herhjemme også.
Det han giver udtryk for er at han gerne vil have underbukser på og også i börnehave og om natten. Jeg forsöger forklare at for at kunne göre det, så er han nödt til at öve i at tisse og lave pölser på toilettet. Men forstår han egentlig det? Det virker som om han meget godt ved at han skal tisse og ber ofte om at få ble på så han kan tisse, når han har underbukser på. Jeg ved du anbefaler ble samtidig med potteträning, men hvad gör man når det nu er underbukserne der er det interessante... Forstår du hvad jeg mener?
Jeg tänker at måske skal vi bare forsöge indföre de her faste tider så meget vi kan og så kan de spörge i börnehaven om han vil sidde på potten eller toilettet (det har han ikke villet endnu). Og så måske med tiden det kommer? Eller skal vi göre noget andet? Samtidig er det også et spörgsmål om hvor länge skal han sidde på toilettet? Idag ville han kun sidde der sikkert 5 min, og jeg tror det var fordi han virkelig skulle tisse... Skal vi indföre et minutur, du må gå når klokken ringer...?
Tak for hjälpen!