Potty træning

24. februar 2016

Kategori:
Alder:
3 år, 3 mdr.

Potty træning

Hej Helen.

Jeg skriver fordi min mand og jeg er meget forvirret over potty træning. Noget som ikke burde være så svært men alligevel ved vi slet ikke hvad vi skal i vores situation.

Jeg skal lige nævne at vi bor i udlandet.

Vores dreng er 3 år og 3 måneder og går stadig med blee. Lige nu prøver vi at få ham til at smide bleen men han sender os hele tiden mixed signaler og det gøre os forvirret.
Den ene dag vil han gerne sidde på lokummet, den anden dag græder han over at vi overhoved nævner det. Han er klar over når han har lavet noget i bleen men han har endnu aldrig sagt inden han laver noget i bleen.

Han blev så glad da vi gav ham stordreng underbukser på og han blev meget glad da det lykkes ham at tisse på toilettet. Men jeg tror mere at det var "held" at han tisset. Som sagt han har aldrig siden vi tog bleen af ham sagt hvornår han skulle tisse eller andet. Det genere ham ikke at han tisser ud over sig selv og der tænker jeg lidt at han endnu ikke klar, jeg vil helst ikke presse ham men er også lidt i tvivl om han bare er doven. Jeg ...

Annonce

... nævnte at vi bor i udlandet fordi, i vuggestuen vil de have at han går med pullups indtil han selv kan sige når han skal på toilettet, før det vil ikke have at han går uden. Jeg ved at inDK er det bare en rigtigt fin måde man gøre det på ved at hjælpe børnene at forstå at de skal på toilettet. Men sådan er det ikke her, andet er også at de fleste børn i hans vuggestue har allerede smidt bleen og der sætter sig en lille pres på mig. Når jeg spørge andre tilrådes bliver jeg bare mere forvirret siden man hele tiden får forskellige svar, og internet gøre det endnu mere. Men lige for at afrunde her er mit spørgsmål

Vi er i den 4 dag hvor vi har taget bleen af vores søn (delvis, når han er hjemme går han uden men udenfor har han pullups). Han har stadig ikke selv sagt når han skal på toilettet, han kan lide at side der nogle gang og nogle gang ikke. Er mit barn måske ikke klar til at smide dem. Skal jeg sætte blee på igen og vente til han viser et tegn på at han ikke vil have dem på mere? Eller skal jeg forsætte?

På forhånd tak

Den meget forvirret :))

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

2. januar 2024 | Opdragelse | 3 år, 1 mdr.

Følelsesudbrud ved måltiderne

Kære Helen. Jeg vil gerne høre om du har et godt råd til en specifik...

31. december 2023 | Sovevaner | 3 år, 1 mdr.

Sove arrangement - fortsættelse af sidste brev

Kære Helen. Tak for dit input til mit sidste brev. Det meste af det du...

Annonce

Viden om børn:

Klumpfod (varusfod)

I Danmark fødes ca. 1 ud af 1000 børn med klumpfod. Det svarer til ca. 60 børn årligt i Danmark. Hos ca. halvdelen er der klumpfod på begge fødder.

Klumpfod kaldes også varusfod eller talipes equinovarus. Det er en fejlstilling i en eller begge fødder. Når barnet bliver født, ser foden normal ud, men den kan ikke rettes til normal stilling. Når man ser på foden, vil hælen dreje indad, forfoden pege ind mod midten, og samtidig vil mellemfoden (svangen) være løftet. Foden...

Læs mere i Babylex

Vaccination

De danske sundhedsmyndigheder anbefaler følgende vaccinationer:

- 3 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 1 og PCV7-1

- 5 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 2 og PCV7-2

- 12 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 3 og PCV7-3

- 15 mdr.: MFR 1

- 4 år: MFR 2 (pr. 1. april 2008)

- 5 år: Difteri-tetanus-kighoste-polio revaccination

- 12 år: MFR 2 og til piger HPV 1, 2 og 3

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Det går rigtig fint med Emilie, hun er blevet supergod til at sove i barnevognen og sover nu 2 lure om dagen på ca. 2-3 timer, så det er skønt - tak for dit forrige råd :o)

Hilsen Emilies forældre