Vedr. Renlighed

8. januar 2016

Kategori:
Alder:
3 år, 2 mdr.

Vedr. Renlighed

Hej Helen.

Jeg har et spørgsmål omkring vores søn på 3,2 år, han vil ikke gå på potte eller wc.

Han ved bestemt godt hvornår kan gør de forskellige ting i bleen, tit siger han at han tisser nu og når han skal lave stort gemmer han sig og vi må ikke se på ham og tit siger han at han ikke er færdig, så vi skal gå væk og så kommer han selv og siger nu er han færdig. Men vi kan ikke få ham til at gå på wc eller potte hvis vi når at se eller hører det, han bliver sur og siger nej, vi har os prøvet at tage bleen af ham men det vil han ikke, han går selv ud og henter en ny og ...

Annonce

... siger han vil have den på.

Er han ikke klar eller hvad gør vi forkert, nu skal han være store bror om 3 måneder så var det jo rart ikke at skulle have 2 blebørn men han skal selvfølgelig være klar og vi vil ikke presse ham så det bliver en dårlig oplevelse.

I børnehaven kommer han på wc to gange om dagen og der sidder han der bare tit laver han ikke noget og engang i mellem tisser han lidt.

Er det ikke ved at være tid til at han skal være renlig, børnehaven bliver os ved med at nævne det at nu må han snart skal være renlig.

Håber meget du kan hjælpe os.

Hilsen
Mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

2. januar 2024 | Opdragelse | 3 år, 1 mdr.

Følelsesudbrud ved måltiderne

Kære Helen. Jeg vil gerne høre om du har et godt råd til en specifik...

31. december 2023 | Sovevaner | 3 år, 1 mdr.

Sove arrangement - fortsættelse af sidste brev

Kære Helen. Tak for dit input til mit sidste brev. Det meste af det du...

Annonce

Viden om børn:

Trøske

Trøske er en form for svamp, der ses som en hvidlig belægning i barnets mund. Det er ufarligt, men meget ubehageligt for barnet, og det bør derfor behandles.

Trøske er meget almindeligt de første måneder efter fødslen, og det kan være svært at vurdere, hvorvidt der 'bare' er tale om mælkebelægninger i munden, eller om det er svamp. Sidder belægningerne kun på tungen, og kan de forholdsvis nemt fjernes med en finger eller en lille skumklud, så er der sandsynligvis tale om...

Læs mere i Babylex

Børnevaccinationsprogram

I Danmark har vi følgende børnevaccinations program, som anbefales af sundhedsmyndighederne:

3 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 1 og PCV-1

5 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 2 og PCV-2

12 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 3 og PCV-3

15 mdr.: MFR 1

4 år.: MFR 2

5 år.: Difteri-tetanus-kighoste-polio revaccination

12 år.: MFR 2 og til piger HPV 1, 2 og 3 (MFR 2 til...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen
For gud ved hvilken gang er jeg på din hjemmeside for lige at tjekke, hvordan det nu er med forkølelse og graviditet. Jeg har brugt siden så mange gange. Og hver gang har jeg fået højt kvalificerede og superpraktiske og tryghedskabende svar. Det vil jeg bare lige sige tak for.
Mvh Birgitte