Brev:
Blefri nat - 2 år, 5 mdr.
4. august 2015
Alder:
2 år, 5 mdr.
Blefri nat - 2 år, 5 mdr.
Kære Helen.
Vores dreng har været blefri i 1 år nu, fra han var 2½, men natbleen har vi lidt svært ved at komme af med. Ikke at det er nogen nødvendighed, men jeg tænker, at det vil være naturligt, når han har været renlig så længe.
Vi har prøvet nogle gange, fordi han også gerne selv vil, men det går som regel kun godt 1 enkelt nat.
Det er sjældent at bleen er tør om morgenen, men sidste gang den var prøvede vi igen, og vi havde ham oppe at tisse inden vi gik i seng. Det gik fint første nat. Aftenen efter havde han tisset allerede inden vi gik i seng.
Vi prøver at få tørsten slukket omkring aftensmadtid.
Han får kun noget at drikke, hvis han spørger efter det, og så går han ud og tisser, inden vi putter videre.
Det der undrer mig er, at om dagen kan han holde sig rigtigt længe. Der kan godt gå en hel formiddag, hvor han slet ikke skal tisse. Det er faktisk næsten som om han tisser mest om natten.
Jeg har læst, at det er fysiologisk, hvornår de er klar til at undvære natbleen, men har også hørt og læst, at det er et spørgsmål om bare at gøre det…
Du har helt sikkert noget viden og gode råd i den forbindelse.
Hilsen