Brev:
3-årig med tisseuheld i hjemmet
29. juli 2015
Alder:
2 år, 11 mdr.
3-årig med tisseuheld i hjemmet
Hej Helen
Sofie bliver i næste uge 3 år og står derfor overfor at skulle starte i børnehave.
Hun stoppede efter eget ønske med bleen i januar - februar måned men sover dog stadig med bleen. Hun har aldrig haft uheld af den store slags og var generelt hurtig til at lære at bruge potten.
Over den sidste måned til halvanden har hun i perioder tisseuheld, men kun derhjemme. Ingen uheld i dagpleje, pasning andre steder, når vi selv er i byen med hende, på udflugter, på stranden eller lignende. Det er meget sjældent sket andre steder.
Uheldene består primært af nogle få dråber i underbukserne. Det er sjældent, at bukserne bliver våde. Hun siger til, når hun skal tisse og siger efterfølgende - eller når vi kommer på toilettet - at hun har tisset i underbukserne. Hun reagerer med ligegyldighed og bliver ikke ked af det.
Nogle få gange har hun faktisk stoppet op udenfor toiletdøren, bøjet lidt i knæ og derefter siger hun, at hun har tisset i underbukserne.
Sofie er netop stoppet i dagplejen og starter efter sommerferien i børnehave. Vi har derfor i perioden jo talt om det med hende, besøgt børnehaven m.v., så hun er bevidst om forandringerne.
Kan det være årsagen? Og hvordan griber vi det mest korrekt an? Uheldene plejer at være alt fra nul til to gange om dagen. I eftermiddag har hun dog toppet med fire gange på halvanden time, hvor et af uheldene også var lidt større end normalt. Hertil skal siges, at vi holder ferie og er i sommerhus. Forinden denne stund med uheld havde hun leget på stranden i halvanden time uden uheld.
Ser frem til dit svar og på forhånd tak.
Hilsen Kirsten