3-årig med tisseuheld i hjemmet

29. juli 2015

Kategori:
Alder:
2 år, 11 mdr.

3-årig med tisseuheld i hjemmet

Hej Helen

Sofie bliver i næste uge 3 år og står derfor overfor at skulle starte i børnehave.

Hun stoppede efter eget ønske med bleen i januar - februar måned men sover dog stadig med bleen. Hun har aldrig haft uheld af den store slags og var generelt hurtig til at lære at bruge potten.

Over den sidste måned til halvanden har hun i perioder tisseuheld, men kun derhjemme. Ingen uheld i dagpleje, pasning andre steder, når vi selv er i byen med hende, på udflugter, på stranden eller lignende. Det er meget sjældent sket andre steder.

Uheldene består primært af nogle få dråber i underbukserne. Det er sjældent, at bukserne bliver våde. Hun siger til, når hun skal tisse og siger efterfølgende - eller når vi kommer på toilettet - at hun har tisset i underbukserne. Hun reagerer med ligegyldighed ...

Annonce

... og bliver ikke ked af det.

Nogle få gange har hun faktisk stoppet op udenfor toiletdøren, bøjet lidt i knæ og derefter siger hun, at hun har tisset i underbukserne.

Sofie er netop stoppet i dagplejen og starter efter sommerferien i børnehave. Vi har derfor i perioden jo talt om det med hende, besøgt børnehaven m.v., så hun er bevidst om forandringerne.

Kan det være årsagen? Og hvordan griber vi det mest korrekt an? Uheldene plejer at være alt fra nul til to gange om dagen. I eftermiddag har hun dog toppet med fire gange på halvanden time, hvor et af uheldene også var lidt større end normalt. Hertil skal siges, at vi holder ferie og er i sommerhus. Forinden denne stund med uheld havde hun leget på stranden i halvanden time uden uheld.

Ser frem til dit svar og på forhånd tak.

Hilsen Kirsten

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

Annonce

Viden om børn:

Barnløshed

De fleste par har en naturlig forventning om blive forældre på et tidspunkt. Men for nogle sker det dog ikke bare af sig selv.

Hvis man som par forsøger at blive gravide gennem et år, uden at de lykkes, så betragtes det som ufrivilligt barnløshed. Statistikken siger, at ca 80 % vil bliv gravide i løbet af et år.

Årsagerne til at man ikke bliver gravid kan være rigtig mange og det tager tid at finde frem til den rigtige behandling for det enkelte par. Derudover er...

Læs mere i Babylex

Zoneterapi

Zoneterapi er en alternativ form for behandling, som bruges i flere situationer.

Nogle oplever, at det virker smertelindrende under fødslen, og andre synes, det hjælper, når deres barn græder meget på grund af mavekneb eller lignende.

Zoneterapeuter findes mange steder. Hvis man ønsker at få zoneterapi under sin fødsel, kan man spørge på fødestedet, om en jordemoder kan tilbyde dette. Hvis man ønsker at bruge zoneterapi til sit barn, så skal man selv finde en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Allerførst: Endnu en gang bøjer vi os i støvet for dig og din fantastiske rådgivning! Du skrev, at vi nok hellere måtte se at få den der natflaske sendt på pension - trods vores ængstelse ved at røre ved barnets vaner. Det tog.... 3 minutter, og hvis vores dreng kunne tale, ville han sige: "Tusind tak, Helen, fordi du fik far og mor til at smide den der elendige flaske ud, for det er meget hyggeligere at sidde på skødet og fedte med en banan og få en nat-historie". Bagefter lægger han sig ned og sover fuldstændigt som vanligt. Det er jo top!!!

Mor til Jens på 13 måneder