Renlighed hos 3 årig dreng

15. januar 2005

Kategori:
Alder:
3 år

Renlighed hos 3 årig dreng

Hej Helen

Vi har en dreng der er 3 år (fra mej 2001). Vi tog bleen af ham i juni 2004 på opfordring af hans primær pædagog, som mente han var klar til det. Det har været og er stadig en stor opgave, men han har hele vejen igennem været meget samarbejdsvillig.

Han har i hele perioden haft uheld, men den seneste tid, meget få om ugen. Mht. afføring var der mange uheld i starten, men nu kun sjældent. Her i juleferien er det gået fint, han har haft et par uheld men ikke noget væsenligt, MEN da han startede i BH igen efter ferien startede det igen og det ekskalerede så totalt her i weekenden, han har faktisk næsten kun tisset i bukserne og sjældent på toilettet, og når han har tisset på toilettet er det fordi vi har sagt til ham at det var en godt ide lige at prøve og se om han kunne tisse, hvor han førhen var villig til at prøve at tisse når vi bad ham om det, nægter han nu for det meste og siger han ikke skal tisse, hvorefter han så tisser i bukserne kort tid efter, han har helt klart ikke lyst til at samarbejde lige nu :-(

Han ...

Annonce

... har en lillesøster på 2 år som her inden for de sidste uger er begyndt at sige til når hun skal lave stort, når hun gør det roser vi hende meget og fortæller hende at hun er dygtig, og vi fornemmer faktisk at det er der problemet ligger, altså at hans tisseri er en form for jalusi. Idet hans uheld har været stigende efter hun er blevet mere opmærksom på det at lave stort på potten.

Generelt kan jeg fortælle at vi har meget tid herhjemme, jeg arbejder hjemmefra, de bliver begge afleveret sent i VS/BH og hentet tidligt og vi holder mange fridage og begge børn er meget glade og aktive af natur. Vores familieliv er tæt og varmt. Nikolaj er en følsom og meget kærlig dreng som fornemmer rigtig meget, og jeg skal ikke udelukke at han kan fornemme at vi ikke er begejstret for det tisseri, for det kan godt være svært at lade som igenting når man rent faktisk er både frusteret og træt af det her renlighedsprojekt.

Mit spørgsmå lyder på; hvordan støtter vi ham bedst muligt og hvor længe kan sådan et renlighedsprojekt trække ud?

Hilsen Michéle

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

Annonce

Viden om børn:

Stamceller

Vores krop er bygget op af celler og Stamceller er oprindelige celler, hvorfra kroppens andre celler udvikler sig. Stamceller findes i det tidlige fosteranlæg, i navlestrengsblod hos nyfødte og i knoglemarven. Man kan sige at stamceller er en umoden celle, der i princippet kan udvikle sig til en hvilken som helst celle i kroppen.

Der forskes i at kunne udnytte stamceller fra fostre, da fosterstamceller kan være et vigtigt led i at helbrede mange forskellige sygdomme.

Læs mere i Babylex

Selleri

Fra 6 mdr´s alderen vil mange børn nyde at spise flere rodfrugter, da de smager af noget. Selleri er en rodfrugt.

Rodfugter har en naturlig sødme og denne kommer især frem, hvis rodfrugterne bages i ovnen. Du kan lave mos af rodfrugter og du kan også give dit barn større stykker af bagte rodfrugter, som det selv kan spise - rodfrugter er vigtige som en varieret del af både din og barnets kost.

Du skal dog være opmærksom på at selleri indeholder nitrat og det bør...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dine hurtige svar, dine tanker og gode råd hjælper mig meget!

Knus fra mig