2.5 år og bruger stadig ble

23. september 2014

Kategori:
Alder:
2 år, 6 mdr.

2.5 år og bruger stadig ble

Kære Helen

Jeg har før skrevet om dette emne, men har lige brug for et par konkrete råd.
Vores dreng er nu 2½ år. Han bruger stadig ble hele døgnet. Vi har endnu ikke trænet renlighed, da vi ikke synes han har virket parat. Dog har han lidt i sommers fået lov til at rende rundt i haven uden tøj på.

Jeg tror ikke han endnu mærker når han tisser, men jeg har bemærket at han er begyndt at kunne mærke, når han skal lave stort. Så går han for sig selv og lukker døren, eller kravler ind under bordet, og kommer bagefter og siger han har lavet i bleen. For nogle dage siden snakkede vi så om at prøve at sætte ham på potten, når vi kan se han søger væk, og vi fornemmer han måske skal til at lave i bleen. Det har givet bonus en gang :-) Vi har også bestemt at sætte ham på potte inden han skal ud og lege, da han altid laver i bleen når han er ...

Annonce

... ude.

Ellers kommer han på potte om aftenen inden bad, og også nogle gange om morgenen, men det er ikke tit der kommer noget i den. Når han har lavet i bleen, har vi af og til prøvet at fortælle ham, at han skal sige til når han skal prutte (på en kærlig og ikke bebrejdende måde), men så siger han: Nej, ikke prutte på potte. (han synes ellers det er hyggeligt, når han så sidder på potten.

Skal vi gøre noget anderledes?

Jeg venter mig, og går på barsel til december. Når jeg har fri har jeg overvejet at have ham nogle dage herhjemme, hvor han så kunne få lov til at gå rundt uden ble, og jeg kunne tage ham regelmæssigt på potte.

Vi er ellers rimelig afslappende omkring det, og ved at han også skal være parat til det, men hvis vi nu kunne hjælpe ham lidt. Han bliver jo rigtig glad og stolt, når der kommer noget i potten.

Venlige hilsner
Rikke

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Vedligeholdelse af barnevogn

Med det danske vejr skal en barnevogn kunne tåle lidt af hvert, men hvis man vil have at den skal kunne holde længe, så er man nødt til at gøre sig nogle tanker om vedligeholdelse og også medtænke at bruge tid på vedligeholdelse.

For eksempel kan kalecherne ikke tåle stærkt sollys, så vognen skal ind i skyggen, hvis man vil undgå, at den falmer. Stellet kan heller ikke tåle salt fra snesjappet og skal derfor skylles af, når man kommer hjem, hvis man vil undgå rust. Og kassen...

Læs mere i Babylex

Sushi til gravide og ammende

Gravide og ammende må meget gerne spise sushi, og det kan være en udmærket måde at få varieret sit indtag af fisk på. Der er dog lidt forholdsregler du skal tage.

Fødevarestyrelsen pålægger både forhandlere, sushi-restauranter og øvrige leverandører at dybfryse fisken før den sælges. Fisken skal være frosset ned til til -20 grader i 24 timer for at komme eventuelle parasitter i fiskekødet til livs.

Vælger du at lave sushi selv, skal fisken på samme måde fryses ned...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dit svar angående min datter, som græd sig selv i søvn. For første gang i lang tid havde jeg en rigtig god fornemmelse i kroppen efter at have læst dit svar. Jeg kunne mærke, at du fik sat mange af de rigtige ord på situationen.

Tak fra Sanne, mor til pige på knap 4 måneder.