Datter på 4 vil ikke gå på WC

31. juli 2003

Kategori:
Alder:
4 år

Datter på 4 vil ikke gå på WC

Hej

Jeg har en datter på snart 4 år, der hellere vil tisse i bukserne end gå på wc.

Hun var blefri om dagen da hun var 2½ år gammel uden problemer og uden at vi pressede hende til det. Derefter havde hun stort set ingen uheld. Hun bruger stadig ble om natten.

Men når der er sket nyt har hun reageret ved at begynde at tisse i bukserne. Eksempelvis lige før hun skulle i børnehave og lige da hun var startet. Men det varede ikke længe så havde hun styr på det igen. Vi har altid forsøgt ikke at gøre et stort nummer ud af det.

Men så her efter at vi har fået barn nummer 2 (hun er nu 9 mdr.) er det blevet til et ...

Annonce

... vedvarende problem. Jeg ved godt at det formegentlig har noget med den lille at gøre (jalousi). Men nu har det stået på i over et ½ år og jeg ved ikke mere, hvad vi skal gøre.

Vi har forsøgt ikke at skælde ud og hjælpe hende i noget nyt tøj, men det er ikke altid lige let ikke at blive sur. Vi har forsøgt at lave aftaler om at hvis ikke hun tissede så fik hun en is eller et stykke chokolade. Men det hjælper ikke. Vi kan spørge hende om hun skal tisse fordi vi kan se det på hende. Man hun svarer nej, og 2 minutter efter har hun tisset i bukserne. Siger vi hun skal, bliver hun sur og vil slet ikke.

Hvad kan vi gøre??

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

30. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 6 mdr.

Renlig om natten

Hej Helen Min dreng på 4½ år tisser stadig i sin ble om natten. Han har...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

Annonce

Viden om børn:

Fødetaske

En fødetaske er den taske, som du skal bruge, imens du er på hospitalet, når du skal føde. Uanet om du skal føde ambulant eller være på barselsgangen i flere dage, så er det rart at have lidt ting pakket og parat.

Til selve fødslen vil nogle kvinder medbringe tøj, som de kan føde i, hvor andre kvinder vil bruge det tøj, som man får udleveret på sygehuset. Det kan være rart, at du har dine egne toiletartikler, shampoo, børste, tandbørste, hårelastikker osv. men derudover så er det...

Læs mere i Babylex

Salg af modermælk

Især for tidligt fødte børn har stor glæde af at få modermælk og derfor køber flere børneafdelinger modermælk til disse børn.

Hvis du producerer meget mælk vil det derfor være en rigtig god idé at sælge noget at din mælk.

Da mælken især i de første 2 mdr er meget næringsholdig, er det især denne mælk, som man er interesseret i. Det er også vigtigt at mor ikke er ryger og ikke tager medicin.

Du kan henvende dig til Kvindemælkscentralen på Hvidovre...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for de gode smid-sutten-lidt-væk-råd. Det er gået over al forventning. Barnet har nu kun sut om natten og i yderste fortvivlelses-tilfælde - og det accepterer han faktisk. Godt du findes! Vi manglede lige det der bløde spark i måsen :)

Tak fra en glad mor