Afvænning ble pige 3 år

26. marts 2014

Kategori:
Alder:
3 år

Afvænning ble pige 3 år

Hej Helen..

Jeg har tidligere sendt dig et spørgsmål vedr. vores datter på 3 år, der stadig bruger sut.

Dette spørgsmål går på, hvordan vi bedst vænner hende af med bleen. E er startet i børnehave og er rigtig glad for det. Da hun var i dagpleje, var dagplejemoderen super god til at træne potte med de små. Men herhjemme går det ikke så nemt. Vi har aldrig været gode til at træne potte - mange gange fordi vi glemte det.

Nu har vi så investeret i et toiletsæde med stige, og den har vores datter også prøvet, men også det går trægt. Hun viser ikke den store interesse i det.

Hun har enkelte gange gået uden ...

Annonce

... ble, men det har resulteret i uheld, både det små og det store. Og det har hun faktisk ikke været særlig ked af.
Jeg tænker, om det er en ide at træne med toilettet hhv. morgen, når vi står op, og inden hun skal putte?

Ellers mangler vi bare generelt gode råd vedr. blestop.

Vi går jo en god årstid i møde til at træne det i. Det ville være rart for hende at smide bleen, for mange af dem hun leger med i børnehaven bruger ikke længere ble. Måske det bare er mig som mor, der tænker over det - måske vores datter ikke tænker så meget over det? :-)

Vi glæder os til dit svar!

Venlig hilsen
E's mor og far:-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

Annonce

Viden om børn:

Dåb

Hvis du ønsker at få dit lille barn døbt i kirken, skal du henvende dig til kirkekontoret eller til præsten ved den kirke, hvor I gerne vil have jeres barn døbt. I aftaler så i fælleskab et tidspunkt for dåben, og I mødes også og taler om dåbsritualet, og hvordan det hele foregår.

I de fleste kirker foregår barnedåben som en del af søndagsgudstjenesten, men i nogle kirker arrangeres særlige dåbsgudstjenester f.eks. om lørdagen.

Før dåben skal I vælge mindst 2 og...

Læs mere i Babylex

Sexliv

Der er meget forskelligt hvornår både kvinden og manden har lyst til at genoptage sexlivet efter en fødsel. For nogle par går der mange måneder før de begge er parate.

Mange tror at det kun er kvinden der skal være parat, fordi det jo er hende der har født, men mænd der har oplevet deres kone føde og har set barnet komme ud af vagina, kan også have svært ved at genoptage sexlivet.

Efter fødslen er kvindes hormonbalance anderledes, end før hun blev gravid, og en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for din plan for dagen, både hvad angår søvn og mad. Det er lykkes os at overholde din plan og det har været guld værd. Nu sover vi alle sammen meget bedre om natten.

De sidste 3 uger, har han faktisk kunne sove fra kl. 20 til 06 hver nat - og det er fantastisk, før vågnede han en gang i timen!

Tak fra drengens forældre