Brev:
Afvænning ble pige 3 år
26. marts 2014
Alder:
3 år
Afvænning ble pige 3 år
Hej Helen..
Jeg har tidligere sendt dig et spørgsmål vedr. vores datter på 3 år, der stadig bruger sut.
Dette spørgsmål går på, hvordan vi bedst vænner hende af med bleen. E er startet i børnehave og er rigtig glad for det. Da hun var i dagpleje, var dagplejemoderen super god til at træne potte med de små. Men herhjemme går det ikke så nemt. Vi har aldrig været gode til at træne potte - mange gange fordi vi glemte det.
Nu har vi så investeret i et toiletsæde med stige, og den har vores datter også prøvet, men også det går trægt. Hun viser ikke den store interesse i det.
Hun har enkelte gange gået uden ble, men det har resulteret i uheld, både det små og det store. Og det har hun faktisk ikke været særlig ked af.
Jeg tænker, om det er en ide at træne med toilettet hhv. morgen, når vi står op, og inden hun skal putte?
Ellers mangler vi bare generelt gode råd vedr. blestop.
Vi går jo en god årstid i møde til at træne det i. Det ville være rart for hende at smide bleen, for mange af dem hun leger med i børnehaven bruger ikke længere ble. Måske det bare er mig som mor, der tænker over det - måske vores datter ikke tænker så meget over det? :-)
Vi glæder os til dit svar!
Venlig hilsen
E's mor og far:-)