Renlighed - 3 år, 8 mdr.

19. februar 2014

Kategori:
Alder:
3 år, 8 mdr.

Renlighed - 3 år, 8 mdr.

Hej.

Jeg har en søn på 3 år og 8 mdr. Vi er nået dertil med hans renlighed at han kommer naturligt på toilettet ca. 4 gange om dagen (morgen, middag, eftermiddag - nogle gange og aften), der kan han efter behov tisse og lave stort.

Han kommer som regel også selv og fortæller når han skal lave "puha" og har i lang tid (flere mdr) ikke haft lavet stort i hans ble. Men til gengæld ænser han stort set ikke når han skal tisse. Han kan nogle gange fortælle at nu tisser han, men kommer aldrig og siger nu skal jeg tisse... Hvordan og hvornår griber jeg bedst ...

Annonce

... an med at træne den del af hans renlighed? Hvornår er han bedst klar til at komme af med bleen?

Der er flere der prikker til mig at nu skal jeg også snart se at gøre noget ved det for ellers vil han blive drillet, men jeg ved ikke om han selv er klar. Når vi snakker om det bliver han lidt frygtsom og siger til mig at han jo altså glemmer at sige når han skal tisse når han ikke har ble på... Han har aldrig fået udskæld for at have tisset i bukserne de aftner jeg har prøvet at lade ham gå uden ble i tiden mellem aftensmad og hans bad.

Med venlig hilsen
Alice

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

Annonce

Viden om børn:

Vaner og børn

Alle familier har deres egne vaner og rutiner. Det, at tingene gøres på en bestemt måde, giver tryghed for barnet. Et lille barn vil altid have det bedst, når noget er genkendeligt.

Hvis det lille barn skal passes, er det derfor en rigtig god idé, at den der passer barnet, forsøger at efterligne de rutiner og vaner, som barnet kender.

Børn elsker gentagelser og elsker derfor også lege som borte-tit og klappe-kage. De større børn føler stor glæde ved at se den samme...

Læs mere i Babylex

Klumpfod

Når børn fødes med en fod, der er bøjet indad, hvor fodsålen peger bagud og fodryggen fremad, så kalder man det klumpfod. Der er ca. 1 ud af 1000 børn der fødes med klumpfod og ca. halvdelen af disse har misdannelsen på begge fødder.

Man ved ikke hvorfor nogle børn fødes med klumpfod, men der er en vis arvelig tilbøjelighed. Man siger at risikoen for at føde et barn med klumpfod øges med en faktor 30, hvis en søster eller bror har lidelsen.

Drenge fødes hyppigere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Selvfølgelig har jeg en tilknyttet kommunal sundhedsplejerske, men jeg er super glad for mit medlemskab hos NetSundhedsplejerkse.dk, da der dukker mange spørgsmål op i løbet ugen med en lille ny og jeg kan kun anbefale det.

Camilla Martin