Brev:
Renlighed - 2,5 årig dreng
21. august 2013
Alder:
2 år, 7 mdr.
Renlighed - 2,5 årig dreng
Hej Helen
Nu har vi igen brug for lidt råd :)
Denne gang er det om renlighed vedr. vores søn på 2,5 år. Da han slet ikke viste nogen som helst interesse, eller sagde når han skal tisse, har vi valgt at ligge faste tider til toiletbesøg, som du har skrevet til andre. Vi prøvede at følge op på det og det har været lidt svært at få ham til at sidde på toilettet i mere end 1 minut, og de 2 første uger, har han heller ikke fået tisset på toilettet.
Vi har så også givet besked til vuggestuen om at de gerne må lade ham sidde på toilettet. Og der har vi så fået at vide at det ikke er altid han vil sidde på toilettet. Da jeg lige var begyndt at tro, at han måske ikke er helt klar til det, og overvejede at stoppe med det, har jeg fået at vide, at han i vuggestuen selv sagde at han vil tisse på toilettet, og har tisset 2 gange samme dag.. Han er så efterhånden begyndt at være mere bevidst om det og er begyndt at sige når han kan mærke at han tisser, men han siger det stadig ikke hver gang.. og det er ikke altid vi når på toilettet. Der hjemme har vi kun nået på toilettet 2 gange i løbet af 4 dage, også tror jeg at ikke han når at sige det til tiden og kommer til at tisse i bleen. (men nu har vi ikke ferie eller noget, så er det er efter arbejdstid og i weekenderne)
Nu vil jeg gerne høre om hvad vi så skal gøre..? Jeg spørger ham indimellem om han skal tisse, og hvis han er i gang med at lege eller noget anden spændende så siger han altid nej, og det er heller ikke altid jeg kan få ham på toilettet på de faste tider. Som sagt så tisser han stadig i bleen selvom han også tisser på toilettet engang imellem.. har nu nogle gode råd til hvad vi skal gøre fremover?
Håber du har nogle råde råd til os så vi kan få lidt styr på renligheden :)
På forhånd tak.