Renlighed - 2,5 årig dreng

21. august 2013

Kategori:
Alder:
2 år, 7 mdr.

Renlighed - 2,5 årig dreng

Hej Helen

Nu har vi igen brug for lidt råd :)

Denne gang er det om renlighed vedr. vores søn på 2,5 år. Da han slet ikke viste nogen som helst interesse, eller sagde når han skal tisse, har vi valgt at ligge faste tider til toiletbesøg, som du har skrevet til andre. Vi prøvede at følge op på det og det har været lidt svært at få ham til at sidde på toilettet i mere end 1 minut, og de 2 første uger, har han heller ikke fået tisset på toilettet.

Vi har så også givet besked til vuggestuen om at de gerne må lade ham sidde på toilettet. Og der har vi så fået at vide at det ikke er altid han vil sidde på toilettet. Da jeg lige var begyndt at tro, at han måske ikke er helt klar til det, og overvejede at stoppe med det, har jeg fået at vide, at han i vuggestuen selv sagde at han vil tisse på toilettet, og har tisset 2 gange samme dag.. Han er så efterhånden begyndt at være mere ...

Annonce

... bevidst om det og er begyndt at sige når han kan mærke at han tisser, men han siger det stadig ikke hver gang.. og det er ikke altid vi når på toilettet. Der hjemme har vi kun nået på toilettet 2 gange i løbet af 4 dage, også tror jeg at ikke han når at sige det til tiden og kommer til at tisse i bleen. (men nu har vi ikke ferie eller noget, så er det er efter arbejdstid og i weekenderne)

Nu vil jeg gerne høre om hvad vi så skal gøre..? Jeg spørger ham indimellem om han skal tisse, og hvis han er i gang med at lege eller noget anden spændende så siger han altid nej, og det er heller ikke altid jeg kan få ham på toilettet på de faste tider. Som sagt så tisser han stadig i bleen selvom han også tisser på toilettet engang imellem.. har nu nogle gode råd til hvad vi skal gøre fremover?

Håber du har nogle råde råd til os så vi kan få lidt styr på renligheden :)

På forhånd tak.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng - fortsættelse

Kære Helen, Tusind tak for dine besvarelse. Jeg er meget lettet. De ting...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng

Kære Helen, Jeg vil gerne starte med at skrive jeg er ordblind. Jeg håber...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

28. januar 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

2.5 årig dreng skubber, slår og river i hår

Hej Helen, Vi har før draget god nytte af dine svar, så vi forsøger os igen....

Annonce

Viden om børn:

NIPT, Non-Invasiv Prænatal Test

NIPT, Non-Invasiv Prænatal Test er en blodprøve, som kan være et alternativ til kvinder, der har fået tilbudt, men ikke ønsker at få foretaget moderkageprøve eller fostervandprøve.

NIPT kan tidligst tages, fra du er mindst 10 uger henne, og det skal være bekræftet af en ultralydsundersøgelse. NIPT er en blodprøvetest for kromosomafvigelse hos fosteret. I den gravides blod findes DNA fra fosteret i en blanding med den gravides DNA. Med en avanceret analyse af en blodprøve fra den...

Læs mere i Babylex

Rodfrugter

Især i de kolde efterårs- og vintermåneder er rodfrugter rigtig gode. Rodfrugter er sunde, nærende og giver god smag til mange vinterretter og så har de farver og en naturlig sødme, som mange børn sætter stor pris på.

Pastinakker og jordskokker er lyse, gulerødder orange, og rødbeder har en farve, der kan variere fra det violette over i det vinrøde, alt efter hvordan de tilberedes.

Det danske klima er godt at dyrke rodfrugter i og det er som udgangspunkt en god idé...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

1000 tak for din altid varme og kærlige måde at gribe udfordringerne an på - det er helt rigtig for mig!
Jeg nyder både dine personlige svar til mig, men bestemt også de svar du giver til andre.

Tak,
Mor til pige på 15 måneder