Ble og snart 4 år

3. juni 2013

Kategori:
Alder:
3 år, 10 mdr.

Ble og snart 4 år

Hej Helen.

Da min dreng nærmer sig 4 år og stadig bruger ble uden at vise nogen interesse for at komme af med den, tænker jeg om vi her til sommer skulle gøre en indsats for at komme af med bleen? For ja tænker det kræver lidt opmærksomhed fra os forældre, at man så skal huske toilettider osv...

Siden han blev storebror sidste sommer, har vi måtte hjælpe ham med mange ting, opfordrer ham altid selv lige at tage tøj på, måske selv skifte ble, gøre sig klar – dog uden at gøre et stort nummer ud af at han helst vil have hjælp (han kan godt selv, hvis han vil). Har i perioder også ladet være med at spørge om disse ting. Spørger også af og til om han vil på potten eller toilettet, ja i morges sagde han pænt ”nej tak, mor”. Vi ...

Annonce

... har en potte, ved ikke om vi skal have et barnetoiletsæde, han viser heller ingen interesse for at bruge toilettet. Han har for lang tid siden brugt potten nogle gange, så han ved godt hvad det handler om. Men han vil bare ikke, så er der nogle fif til at ændre den holdning??

Det er ligesom om, han synes det er ganske nemt det med bleen. Han siger selv til når han har pruttet og vil have skiftet ble, men ikke når han har tisset. Han tisser af og til i bukserne (ja, stor dreng, bleerne holder ikke altid, selvom jeg ikk helt kan se hvad der var galt – og ja nogen gange har han selv pillet ”den” uden for bleen) og det lader heller ikke til at genere ham synderligt med de våde bukser-ud over at de dog gerne skal skiftes.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

Annonce

Viden om børn:

Apgar score

Dette er betegnelsen for en undersøgelse som jordemoderen laver af barnet lige efter fødslen. Apgar Score blev udviklet i 1952 af Virginia Apgar og den bruges til at vurdere, hvordan barnet har det, lige når det er blevet født.

Jordemoderen har 5 ting hun ser på:

1. Hun ser på barnets reflekser,- reagerer barnet på forskellige stimuli, griber barnet, søger barnet osv.

2. Hun mærker barnets puls, for at se på hvor hurtigt barnets hjerte slår og om...

Læs mere i Babylex

Rotavirus

Rotavirus er den hyppigste årsag til diarré og opkastninger hos spædbørn. De fleste børn smittes mens de er mellem 6-24 måneder. De får kraftige opkastninger, vandig diarré og måske feber og barnet er i risiko for at få væskemangel. Symptomerne kan vare op til 7 dage.

Tegn på væskemangel er tørst, irritation, uro, sløvhed, indsunkne øjne, tør mund og tunge, tør hud og sparsom vandladning. Hvis du ikke kan få dit barn til at drikke og du oplever et eller flere af ovenstående tegn...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for de gode smid-sutten-lidt-væk-råd. Det er gået over al forventning. Barnet har nu kun sut om natten og i yderste fortvivlelses-tilfælde - og det accepterer han faktisk. Godt du findes! Vi manglede lige det der bløde spark i måsen :)

Tak fra en glad mor