Brev:
Ble og snart 4 år
3. juni 2013
Alder:
3 år, 10 mdr.
Ble og snart 4 år
Hej Helen.
Da min dreng nærmer sig 4 år og stadig bruger ble uden at vise nogen interesse for at komme af med den, tænker jeg om vi her til sommer skulle gøre en indsats for at komme af med bleen? For ja tænker det kræver lidt opmærksomhed fra os forældre, at man så skal huske toilettider osv...
Siden han blev storebror sidste sommer, har vi måtte hjælpe ham med mange ting, opfordrer ham altid selv lige at tage tøj på, måske selv skifte ble, gøre sig klar – dog uden at gøre et stort nummer ud af at han helst vil have hjælp (han kan godt selv, hvis han vil). Har i perioder også ladet være med at spørge om disse ting. Spørger også af og til om han vil på potten eller toilettet, ja i morges sagde han pænt ”nej tak, mor”. Vi har en potte, ved ikke om vi skal have et barnetoiletsæde, han viser heller ingen interesse for at bruge toilettet. Han har for lang tid siden brugt potten nogle gange, så han ved godt hvad det handler om. Men han vil bare ikke, så er der nogle fif til at ændre den holdning??
Det er ligesom om, han synes det er ganske nemt det med bleen. Han siger selv til når han har pruttet og vil have skiftet ble, men ikke når han har tisset. Han tisser af og til i bukserne (ja, stor dreng, bleerne holder ikke altid, selvom jeg ikk helt kan se hvad der var galt – og ja nogen gange har han selv pillet ”den” uden for bleen) og det lader heller ikke til at genere ham synderligt med de våde bukser-ud over at de dog gerne skal skiftes.
Hilsen