Renlighed - bleen sidder på bagdelen

29. maj 2013

Kategori:
Alder:
4 år

Renlighed - bleen sidder på bagdelen

Hej igen Helen,

Ikke længe siden ;) – tusind tak for rådet med vores selvstændige Simon – det har hjulpet os i hverdagen.
Vi har ham nu med til forskellige opgaver, det syn’s han er sjovt – det er dog stadig lidt leg, men han kan jo, og så hjælper han gerne til...

Vi har et par gange, inden for den sidste uge, oplevet at Simon får en totalt nedsmeltning, meget værre end vi tidligere har oplevet..
Far og jeg står i hvert vores ”ringhjørne” - jeg med den mere pædagogiske tilgang til det – hvad har du lyst til, jeg forstår dig osv. osv., og far med den lidt mere kontante tilgang til det – du kan komme op på værelset hvis ikke du kan slappe lidt af..
Puh det har været seriøst hårdt :(

Simon sad nærmest og virrede med hovedet, og skiftede mellem, at være sulten, og ikke at være sulten: Jeg er sulten (jamen så spis), nej det kan jeg ikke, fordi ”et eller andet”.. Skrig, gråd og tænders gnidslen :(
På et tidspunkt siger Simon faktisk selv: ”Kan I ikke bare lade mig være i fred” - uff den sved..

Midt i den sidste episode ringer faster, som er pædagog, tilfældigt, og rådede os til at give ham sutten, en nus, og så sætte ham i sofaen, alene, så han kunne falde til ro – hun mente ikke at vi kunne hjælpe ham, og at alt hvad vi gjorde bare gjorde det værre, han skulle selv falde til ro..
Det ville ...

Annonce

... han gerne, så det gjorde vi, og problemet løste sig selv.. Simon faldt til ro, og vi kunne spise alle sammen.

Det er SÅ svært..!!
Vi har jo kæmpet for at tage sutten fra ham, og han har den kun om natten, og pludselig skulle vi så give ham den ud over, den tanke havde vi slet ikke tænkt.. Nu ved vi det til næste gang, og jeg kan mærke at efter hver gang bliver vi mere og mere rolige med, hvordan vi skal handle..

Nå, det er egentlig ikke derfor jeg skriver denne gang :)

Jeg skriver for at få et godt råd til bleén, som stadig sidder på bagdelen, og er til evig ballade, da Simon lider af sart numse, og 1-2-3 så er den ild rød..

I BH fortæller de, at han siger til (nogle gange), når han skal tisse, de gør meget ud af at sætte tidspunkter på øvelsen..
De mener at vi skal fortsætte hjemme, men hvordan pokker gør vi det, når han ikke selv siger til..??
Hjemme siger han nemlig ikke noget, og jeg vil helst ikke presse ham alt for meget, fornemmer slet ikke at han er der endnu – men nu er han jo 4 år, så måske skal vi til at presse på, eller..?? – der er mange meninger om det skal jeg lige hilse og sige..!!

Vi har en trappe med et børnebræt som han bruger nogle gange, men han siger ikke selv til.

Slut for nu – glæder mig til at høre fra dig igen :)

Ha’ en dejlig dag - Mange hilsner fra Vibeke :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

30. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 6 mdr.

Renlig om natten

Hej Helen Min dreng på 4½ år tisser stadig i sin ble om natten. Han har...

Annonce

Viden om børn:

Sikkerhed i hjemmet

Det er i hjemmet, at de fleste ulykker sker, og når dit barn begynder at kravle, rejse sig og bevæge sig rundt i hjemmet, så er det vigtigt at du sikrer dig, at jeres hjem er et trygt sted at færdes.

Dit barn skal have lov til at undersøge og opleve verden omkring sig. Derfor skal du sikre at dit barn kan gøre dette.

Alle rum kan være farlige og kan kræve et ekstra sikkerhedstjek - især skal du være opmærksom på køkkenet, badeværelset og stuen.

Gå...

Læs mere i Babylex

Sundhedsplejerske

Alle sundhedsplejersker er uddannet sygeplejersker og har arbejdet på forskellige børneafdelinger i sygehusvæsnet samt i den kommunale pleje. Derudover har sundhedsplejersken taget en diplomuddannelse til sundhedsplejerske.

En sundhedsplejerske følger børnene fra de bliver født (nogle gange allerede i graviditeten) og indtil de går ud af folkeskolen.

Alle børnefamilier i Danmark får tilbudt at modtage besøg af sundhedsplejersken. Når et lille barn bliver født, så...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine tidligere svar, det er så dejligt at skrive til dig, du giver altid sådan nogle gode varme råd.

Det er dejligt at kunne skrive til dig, når man er bekymret.

Hilsen
Guldklumpens mor