Brev:
Afføring om natten
21. maj 2013
Alder:
4 år, 6 mdr.
Afføring om natten
Kære Helen
Vores dreng på 4 1/2 år bruger stadig ble om natten, hvilket ikke er et problem i sig selv. For det første er han blevet sent ren om dagen, men det skyldes delvis hans fysiske handikap (spastisk højre arm), som, ifølge fysioterapeuten, sinker andre udviklingstrin, da han skal bruge extra krudt på at udvikle sig motorisk.
For det andet bruger storebror også stadig ble om natten. Han er 6 1/2, men har nu flere tørre nætter end våde, så det går den rigtige vej:-)
Nu til spørgsmålet; ofte har han afføring, mens han sover. Det er tit når han sover længere end vanligt, for de dage han ikke har noget i bleen, stryger han ud på toilettet som det første. Han er meget flov over det og vi sørger for ikke at gøre noget stort nummer ud af det. Tager ham bare lige så stille ud på badeværelset og skyller ham og siger at det er helt ok.
Men jeg ved simpelthen ikke hvordan vi skal komme videre herfra. Tis i bleen hos en stor dreng ved jeg er almindeligt, men afføring?
Tænker at hvis man blot kunne flytte tidspunktet for afføring ville der ikke være noget problem, da han er fuldstændig renlig om dagen.
Håber du kan hjælpe.
Kærlig hilsen
Signe