Tisser i bukserne - 3 år, 7 mdr.

14. maj 2013

Kategori:
Alder:
3 år, 7 mdr.

Tisser i bukserne - 3 år, 7 mdr.

Hej Helen

Min søn på 3,5 år tisser i bukserne dagligt og tit flere gange om dagen. Nogle gange op til 4 gange. Han kan også tit have dryppet lidt i underbukserne, inden han kommer på toilet.

Han holdte med ble, da han var 3 år. Havde en del uheld i starten, men har aldrig været ked at det. Det store går rigtig godt og har gjort det hele tiden.
Han kom ikke selv og sagde til i starten, når han skulle tisse, så det var faste toilettidspunkter.

Det gik stille og roligt og han startede i børnehave, hvor han havde uheld og oftest på legepladsen. Han fik ble på udenfor, men indenfor kunne de næsten styre det. Han kom dog aldrig selv og sagde til, så de skulle sørge for, at få ham på toilet.
Vi snakkede med ham om, at han bare ...

Annonce

... skulle sige til det voksne, når han skulle tisse, hvilket er blevet meget bedre.

Men han har dog næsten dagligt uheld i børnehaven og herhjemme. Han siger ikke til, når han har tisset. Spørger vi ham, siger han ofte nej og griner.
Han virker meget ligeglad, men vi forsøger at fortælle ham, at han skal sige til når han skal tisse og vi vil gerne gå med, hvis han ikke vil alene.

Synes slet ikke der sker fremskridt lige pt og blev indimellem ked af det/ sur over alle de uheld. Men skælder ham aldrig ud, men forsøger at snakke med ham om det.

Han du nogle forslag/ ideer til hvordan vi kan få stoppet nogle af uheldene og få ham til at vise mere interesse for toilettet?

Glæder mig til at høre dit svar inden jeg drukner i vasketøj:-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

22. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 2 mdr.

Holde sig tør om natten

Hej Helen Min dreng, Noah, er nu blevet 4 år (i november). Han har været...

Annonce

Viden om børn:

Sidde

De fleste børn kan i 6 mdr´s alderen sidde med let støtte f.eks. i en høj stol eller i barnevognen.

7 mdr gamle kan de fleste børn sidde kortvarrigt, dvs et par minutter, for så at falde til siden, for- eller bagover.

8 mdr gamle kan det fleste børn sidde i lidt længere tid og begynder også at tage hænderne ud og støde fra ved siden. Balancen bliver bedre og bedre.

Når barnet begynder at kunne sidde selv og holde et stykke legetøj i hånden er det...

Læs mere i Babylex

Kolik

Kolik er den betegnelse, man bruger om et barn, der dagligt eller næsten dagligt, er helt utrøsteligt, grædende og skrigende. Den ældre definition af kolik er, at barnet skal græde og være utrøstelig i mere end 3 timer om dagen, mere end 3 dage om ugen og i mere end 3 uger.

Kolik er en udelukkelsesdiagnose. Det betyder, at lægen skal have undersøgt barnet grundigt og have udelukket, at barnet har smerter fra nakke, skuldre, ryg eller andre steder, Ligesom det skal være udelukket,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Helen har på alle mulige måder været en super støtte for mig i de første fire måneder med min søn Lucas.

Camilla Martin