Brev:
Tisser i bukserne - 3 år, 7 mdr.
14. maj 2013
Alder:
3 år, 7 mdr.
Tisser i bukserne - 3 år, 7 mdr.
Hej Helen
Min søn på 3,5 år tisser i bukserne dagligt og tit flere gange om dagen. Nogle gange op til 4 gange. Han kan også tit have dryppet lidt i underbukserne, inden han kommer på toilet.
Han holdte med ble, da han var 3 år. Havde en del uheld i starten, men har aldrig været ked at det. Det store går rigtig godt og har gjort det hele tiden.
Han kom ikke selv og sagde til i starten, når han skulle tisse, så det var faste toilettidspunkter.
Det gik stille og roligt og han startede i børnehave, hvor han havde uheld og oftest på legepladsen. Han fik ble på udenfor, men indenfor kunne de næsten styre det. Han kom dog aldrig selv og sagde til, så de skulle sørge for, at få ham på toilet.
Vi snakkede med ham om, at han bare skulle sige til det voksne, når han skulle tisse, hvilket er blevet meget bedre.
Men han har dog næsten dagligt uheld i børnehaven og herhjemme. Han siger ikke til, når han har tisset. Spørger vi ham, siger han ofte nej og griner.
Han virker meget ligeglad, men vi forsøger at fortælle ham, at han skal sige til når han skal tisse og vi vil gerne gå med, hvis han ikke vil alene.
Synes slet ikke der sker fremskridt lige pt og blev indimellem ked af det/ sur over alle de uheld. Men skælder ham aldrig ud, men forsøger at snakke med ham om det.
Han du nogle forslag/ ideer til hvordan vi kan få stoppet nogle af uheldene og få ham til at vise mere interesse for toilettet?
Glæder mig til at høre dit svar inden jeg drukner i vasketøj:-)