Pottetræning - 18 mdr.

13. februar 2013

Kategori:
Alder:
18 mdr.

Pottetræning - 18 mdr.

Hejsa Helen.

Jeg er i tvivl om, hvornår jeg kan begynde med pottetræning for min datter.

Hun har længe inden sin tale klappet sig på hoften/ballen når hun har lavet stort. Og efter hun i nogle måneder har kunnet sige "poller" altså pølser ;-) (så sødt) så tænker jeg det er bevidst? Hun kan også sige det og så først derefter lave. Jeg siger så: jamen så skal vi da have skiftet din ble. Det er flot du siger til skat! Så går hun selv ud på badeværelset..... Derefter er der så skrig og skrål, da hun jo egentlig ikke vil op på det puslebord alligevel, men det er jo en anden ting, tænker jeg :-)

Når jeg kigger i bleen og kan se det er nemt at fjerne, får hun lov at stå i bro og så går det som regel, men er det den vilde du ved så er der ingen vej uden om :-/
Når hun løber uden ble har hun én gang sagt poller (jeg tænkte ikke videre over det for synes hun er så lille og tit siger det om hendes dukker (hun snuser til numsen på dukken og siger puuuha ;-) og tørrer dukken i numsen med papir) MEN hun hentede mig og viste mig hendes fine præstation :-)

Flere gange stopper hun op og ...

Annonce

... siger hun tisser både med ble på og uden ble på.

Kan/skal jeg gøre noget ved det? Jeg prøvede på at sætte hende på potten en dag på badeværelset da hun sagde tiiiisser og faktisk tissede, hun protesterede og blev ked af det, så jeg skyndte mig at sige at det var ok og det ikke gjorde noget. Så da der blev ro på tissede hun jo så færdig på gulvet. Så rent faktisk kom der intet i potten.

Hun har siden hun var et halvt år siddet på potten. Så når jeg nævnede potten kiggede hun på den og smilede når jeg sat hende på den uden ble og der tissede hun. Men det var bare fordi jeg vidste at når bleen kom af så tissede hun og derfor prøvede jeg det af.

Nu vil hun helst sidde på den i leg altså med ble og tøj på. Nogen gange sætter hun sig på den uden ble, men tisser på gulvet :-/

Jeg tænker bare er hun moden til det? Hun er jo kun 18 måneder ? Jeg vil jo ikke gøre noget før tid og så ødelægge noget. Men vil da gerne støtte hende i det hvis tiden er til det?

Jeg tænker ikke hun skal til at gå uden ble, for det kan hun ikke, men er der en både og model jeg kunne bruge :-)

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Forkælelse - forkælede børn

Små børn kan kun fortælle dig, at de har brug for din hjælp ved at græde. Et lille barn kan ikke på anden måde give udtryk for, at det har behov for at blive taget op, blive skiftet, få mad, blive pludret med, krammet osv.

Derfor skal du altid reagere, når det lille barn græder. Det er en skrøne, at børn udvikler deres lunger, ved at få lov til at græde. Og det er heller ikke korrekt, at man forkæler et barn ved at reagere på dets gråd, tværtimod.

Små børn kan ikke...

Læs mere i Babylex

Fladt baghoved

Da små børns kranieknogler er bløde og ikke helt sammenvoksede, kan de tage facon efter, hvordan barnet lejres. Det kan give barnet en flad eller skæv hovedfacon, - dette kaldes lejringsbetinget skævhed af kraniet.

Sundhedsstyrelsen anbefaler, at børn altid lejres på ryggen, når de skal sove, fordi dette mindsker risikoen for vuggedød. Du skal være opmærksom på, at barnet ikke ligger med hovedet til den samme side, hver gang det sover, da dette kan medføre, at barnet får en skæv...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tak for dit gode svar sidst, som virkelig hjalp mig videre. Vi har valgt at beholde putteflasken lidt endnu :-)

Agnes mor