Brev:
Pottetræning - 18 mdr.
13. februar 2013
Alder:
18 mdr.
Pottetræning - 18 mdr.
Hejsa Helen.
Jeg er i tvivl om, hvornår jeg kan begynde med pottetræning for min datter.
Hun har længe inden sin tale klappet sig på hoften/ballen når hun har lavet stort. Og efter hun i nogle måneder har kunnet sige "poller" altså pølser ;-) (så sødt) så tænker jeg det er bevidst? Hun kan også sige det og så først derefter lave. Jeg siger så: jamen så skal vi da have skiftet din ble. Det er flot du siger til skat! Så går hun selv ud på badeværelset..... Derefter er der så skrig og skrål, da hun jo egentlig ikke vil op på det puslebord alligevel, men det er jo en anden ting, tænker jeg :-)
Når jeg kigger i bleen og kan se det er nemt at fjerne, får hun lov at stå i bro og så går det som regel, men er det den vilde du ved så er der ingen vej uden om :-/
Når hun løber uden ble har hun én gang sagt poller (jeg tænkte ikke videre over det for synes hun er så lille og tit siger det om hendes dukker (hun snuser til numsen på dukken og siger puuuha ;-) og tørrer dukken i numsen med papir) MEN hun hentede mig og viste mig hendes fine præstation :-)
Flere gange stopper hun op og siger hun tisser både med ble på og uden ble på.
Kan/skal jeg gøre noget ved det? Jeg prøvede på at sætte hende på potten en dag på badeværelset da hun sagde tiiiisser og faktisk tissede, hun protesterede og blev ked af det, så jeg skyndte mig at sige at det var ok og det ikke gjorde noget. Så da der blev ro på tissede hun jo så færdig på gulvet. Så rent faktisk kom der intet i potten.
Hun har siden hun var et halvt år siddet på potten. Så når jeg nævnede potten kiggede hun på den og smilede når jeg sat hende på den uden ble og der tissede hun. Men det var bare fordi jeg vidste at når bleen kom af så tissede hun og derfor prøvede jeg det af.
Nu vil hun helst sidde på den i leg altså med ble og tøj på. Nogen gange sætter hun sig på den uden ble, men tisser på gulvet :-/
Jeg tænker bare er hun moden til det? Hun er jo kun 18 måneder ? Jeg vil jo ikke gøre noget før tid og så ødelægge noget. Men vil da gerne støtte hende i det hvis tiden er til det?
Jeg tænker ikke hun skal til at gå uden ble, for det kan hun ikke, men er der en både og model jeg kunne bruge :-)
Hilsen