Brev:
Renlighed - 3 år, 10 mdr.
23. november 2012
Alder:
3 år, 10 mdr.
Renlighed - 3 år, 10 mdr.
Hej Helen
Det er ved at være længe siden, jeg sidst har skrevet til dig. Storebror er nu 4 år, og har fået en lillesøster på nu 8 måneder.
Denne henvendelse drejer sig om storebror :-)
Vores søn har ikke brugt ble i ca. et år. Det er gået rigtig fint det første lange stykke tid, men nu er han begyndt at have mange uheld. De sidste par måneder har han tisset i bukserne 1-2 gange dagligt.
Når han er herhjemme i weekenden, og vi er meget obs på at få ham på toilettet, kan vi godt komme igennem dagene uden uheld. Men det er som om han "lækker". Ofte kan vi se en våd plamage på bukserne, og så er det bare med at skynde sig at få ham på toilettet.
Han kan ofte blive meget irriteret og vred, når vi beder ham gå på toilettet. Han gider det simpelthen ikke.
Hvad kan vi gøre for at hjælpe ham? Kan det være en reaktion på at være blevet storebror, eller er det bare fordi det ikke interesserer ham?
Samtidig er han begyndt at skulle hjælpes til alt. Han kan rigtig mange ting selv, har et godt sprog og er godt med udviklingsmæssigt. Men han vil meget gerne have vores hjælp til at tage tøj af, tage tøj på osv. Vi har tænkt på, at det nok har noget at gøre med, at lillesøster får hjælp til alt.
Hvordan motiverer vi ham til at hjælpe mere til selv?
Glæder mig til at høre fra dig.