Renlighed - 3 år, 10 mdr.

23. november 2012

Kategori:
Alder:
3 år, 10 mdr.

Renlighed - 3 år, 10 mdr.

Hej Helen

Det er ved at være længe siden, jeg sidst har skrevet til dig. Storebror er nu 4 år, og har fået en lillesøster på nu 8 måneder.

Denne henvendelse drejer sig om storebror :-)

Vores søn har ikke brugt ble i ca. et år. Det er gået rigtig fint det første lange stykke tid, men nu er han begyndt at have mange uheld. De sidste par måneder har han tisset i bukserne 1-2 gange dagligt.

Når han er herhjemme i weekenden, og vi er meget obs på at få ham på toilettet, kan vi godt komme igennem dagene uden uheld. Men det er som om han "lækker". Ofte kan vi se en våd plamage på bukserne, og så er det bare med at skynde sig at få ham på ...

Annonce

... toilettet.

Han kan ofte blive meget irriteret og vred, når vi beder ham gå på toilettet. Han gider det simpelthen ikke.

Hvad kan vi gøre for at hjælpe ham? Kan det være en reaktion på at være blevet storebror, eller er det bare fordi det ikke interesserer ham?

Samtidig er han begyndt at skulle hjælpes til alt. Han kan rigtig mange ting selv, har et godt sprog og er godt med udviklingsmæssigt. Men han vil meget gerne have vores hjælp til at tage tøj af, tage tøj på osv. Vi har tænkt på, at det nok har noget at gøre med, at lillesøster får hjælp til alt.

Hvordan motiverer vi ham til at hjælpe mere til selv?

Glæder mig til at høre fra dig.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

Annonce

Viden om børn:

Erstatning - modermælk

Hvis du ikke ammer dit barn, eller hvis du ønsker at supplere din amning med mælk, så er det meget vigtigt, at du giver dit barn modermælkserstatning. Barnet må ikke få almindelig komælk at drikke, før det er 12 måneder gammel.

Modermælkserstatning kan gives fra fødslen. Det er af høj kvalitet, der er store krav til produceringen og sammensætningen af modermælkserstatning, og børn der får modermælkserstatning vokser og trives rigtig godt. Modermælkserstatning forhandles som...

Læs mere i Babylex

Pudendusblokade ved fødsel

Pudendusblokade er en bedøvelse af skeden og mellemkødet, som kan gives til kvinder, der er i fødsel.

Blokaden lægges oppe i skeden i slutningen af presseperioden, og den modvirker den voldsomme udspilingsfornemmelse, man føler, lige før barnet bliver født. Desuden virker blokaden bedøvende på mellemkødet, hvis man skal syes lige efter fødslen.

Pudendusblokaden er for de fleste lidt ubehagelig at få lagt, og den kan dæmpe presseveerne, så man som kvinde ikke kan...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Din bog om søvn har været os en rigtig stor hjælp.

Vores dreng er nu 16 måneder og vi har måtte erfare, at han hører til de børn der altid har haft et lille og uforudsigeligt søvnbehov. Men via din bog, har vi fundet ud af at give ham rutiner, der gør at han nu trives og udvikler sig sundt og godt.

Tak fordi du har skrevet den!

Hilsen de glade forældre