Renlighed med afføring

12. juli 2003

Kategori:
Alder:
2 år, 6 mdr.

Renlighed med afføring

Jeg tog bleen af min datter på 2½ år for snart 2 mdr. siden, og det går rigtig godt. Hun tisser ikke i bukserne, og sover ikke med ble om natten.

Mit problem er, at jeg kan ikke få hende til at lave "pølser" på toilettet. Det bliver hun ved med at gøre i bukserne. Når hun skal lave stort, kan vi mærke det på hende, i og med hun kommer og siger hun skal tisse, 10 gange i træk. Når hun så kommer op på toilettet tisser hun en lille tår, og ...

Annonce

... så har hun ikke tid til at sidde der mere.

Vi har prøvet at læse en bog for hende, mens hun skal trykke - vi sidder og snakker med hende, jeg synes efterhånden vi har prøvet alt.

Hun kan sidde på toilettet i flere halve timer, og hun VIL bare ikke lave pølser. Når hun så kommer ned for at lege igen, så går der 3 minutter, og så kommer hun og siger: "Mig har skidt i bukserne igen". Håbløst!!!!

Skal vi bare se tiden an, eller hva´???

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Snore i børnetøj

Der kan være snore i dit barns tøj - snore kan sidde i hætter og kraver, i handsker osv. og det kan være farligt. Lange snore bør undgås, de kan hænge fast i rutschebanen og klatrestativet på legepladsen, - og i værste fald kan børn blive kvalt ved det.

Se derfor dit barns tøj igennem og er der snore, så kan det være en god idé at afkorte snoren mest muligt. Det vil også være en god idé ikke at binde knuder eller sætte andet på snoren, som kan sætte sig fast i legeredskaber,...

Læs mere i Babylex

Ruskevold

Nogle gange sker det, at man i overskrifter kan læse om børn, der er blevet rusket af deres forældre. Men lige meget, hvor meget eller hvor længe et barn græder eller skriger, så må man aldrig slå eller ruske sit barn.

Et spædbarn der ruskes kan få blødninger i hjernen, som kan medføre hjerneskade eller død.

Kommer du i en situation, hvor du kan mærke at du ikke kan klare barnets gråd og hvor du kan risikere at gøre dit barn ondt, så læg barnet i seng, lift eller...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Tusind tak for en super god side, med masser af gode og virkeligt kompetente svar, som jeg har brugt flittigt

Josefines mor