Brev:
Blestop ...
16. juli 2012
Alder:
3 år
Blestop ...
Hej Helen og tak for dit svar ang. vores tanker om sut og blestop.
Vi er begyndt at skære kraftigt ned for brug af sut så det udelukkende kun er om natten han bruger den nu og så vil vi, når vi får sommerferie om 1 uge begynde med ble-"afvænningen".
I den forbindelse er vi begyndt at snakke med ham om at nu hvor han er blevet 3 år, en stor dreng og om at når vi får sommerferie, så skal han lære at gå uden ble osv. Men når vi snakker med ham om det så reagere han ved at blive ked af det og sige ting som at han ikke vil af med bleen og at det er en dum ide osv.
Jeg kommer lidt i tvivl om hvor vigtigt det er at de er helt med på ideen og om man overhovedet vil kunne forvente det på et tidspunkt.
På alle andre måder virker han klar som beskrevet i sidste brev men psykisk måske ikke....... men igen spg. er hvad man kan forvente og om hvor meget det betyder for processen at han lige umiddelbart har den holdning til det. Vi snakker lidt med ham om det hver dag så måske det kan nå at ændre sig.
Men hvad tænker du lige umiddelbart om det???
Med venlig hilsen
os igen:-)