Sutte og blestop ...?

5. juli 2012

Kategori:
Alder:
3 år

Sutte og blestop ...?

Hej Helen

Vi har et spørgsmål til dig ang. vores søn som lige er fyldt 3 år.
Det omhandler sut og ble – stop af dette……

Han skal være storebror til september (jeg har termin i starten af sept). Han er startet i børnehave d. 1 maj og er hurtigt faldet rigtig godt til. Af denne grund har vi heller ikke startet med at tænke i ble og sutte stop …. endnu. Men nu hvor der kommer en lillebror tænker vi det kunne være godt at få ham vænnet af med begge dele eller en af dem.

Det som vi er meget i tvivl om er om det bliver for meget at ”tage” både sut og ble fra ham indenfor de næste måneder. Vi vil selvfølgelig ikke gøre det på samme tid. Og hvis det er for meget hvad vi så skal vælge …sut eller ble….

Han er glad for sutten, bruger den når han skal sove, når han er træt eller ked af det. Der er lidt suttebid ifølge tandlægen.

Han har igennem noget tid tisset på både potte og toilet. Ikke noget fast og ...

Annonce

... langt fra hver dag men han vil gerne sidde der. Som regel er det om morgenen han kommer på potte og tisser. Han siger tit: ”Nu tisser jeg i bleen” og så skifter vi den så han kan i hvert fald mærke hvad det er der sker og indimellem handle på det. Han har en enkelt gang lavet stort på toilettet. På det sidste hvor vejret har været godt og han har løbet rundt uden ble og underbukser har vi oplevet at han er kommet og sagt at han skulle tisse og så er han nået ud på toilettet. Vi har 3 ugers ferie fra slutningen af juli og 2 uger ind i aug.
Og ellers er han i øvrigt en dreng der trives og udvikler sig som han skal.

Håber det er nok oplysninger om ham…

Men som sagt vores spg. Går på om vi skal forsøge vænne ham fra begge dele inden sept. Eller om det bliver for meget. Og i tilfælde heraf hvad du umiddelbart tænker vi så skal satse på, sut eller ble…..?

På forhånd tak for svar.

Med venlig hilsen
Forældrene

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

Annonce

Viden om børn:

Børneeksem

Børneeksem hedder også atopisk eksem eller dermatitis. Barnet får meget tør hud og hos de små børn kan eksemet sidde over alt på kroppen. Hos de lidt større børn sidder eksemen ofte i albuebøjninger og knæhaser.

Atopisk eksem kaldes børneeksem fordi det stort set kun rammer børn og ofte starter indenfor det første leveår. Hvis barnet har meget eksem og er generet af dette, vil det altid være en god idé at få barnet undersøgt, for at afklare om eksemen skulle hænge sammen med...

Læs mere i Babylex

Faderskab

Et barn, der er født i Danmark, skal som udgangspunkt have registreret en far. Det er vigtigt, fordi barnet har ret til at kende sin biologiske baggrund, og fordi faderskabet giver både barnet og faren en række rettigheder og pligter.

Hvis I forældre er gift, så får faderen automatisk faderskabet. Hvis I forældre ikke er gift, så skal du ansøge om faderskabet - og det skal du gøre i forbindelse med barnets fødsel og inden for 4 uger. Hvis I ikke har anmeldt faderskabet inden for...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil bare sige tak.

Jeg er så glad for at det er muligt at vende de mange store, svære tanker med dig her.. Det er virkelig en stor, stor hjælp :)

Knus fra mig