Brev:
Sutte og blestop ...?
5. juli 2012
Alder:
3 år
Sutte og blestop ...?
Hej Helen
Vi har et spørgsmål til dig ang. vores søn som lige er fyldt 3 år.
Det omhandler sut og ble – stop af dette……
Han skal være storebror til september (jeg har termin i starten af sept). Han er startet i børnehave d. 1 maj og er hurtigt faldet rigtig godt til. Af denne grund har vi heller ikke startet med at tænke i ble og sutte stop …. endnu. Men nu hvor der kommer en lillebror tænker vi det kunne være godt at få ham vænnet af med begge dele eller en af dem.
Det som vi er meget i tvivl om er om det bliver for meget at ”tage” både sut og ble fra ham indenfor de næste måneder. Vi vil selvfølgelig ikke gøre det på samme tid. Og hvis det er for meget hvad vi så skal vælge …sut eller ble….
Han er glad for sutten, bruger den når han skal sove, når han er træt eller ked af det. Der er lidt suttebid ifølge tandlægen.
Han har igennem noget tid tisset på både potte og toilet. Ikke noget fast og langt fra hver dag men han vil gerne sidde der. Som regel er det om morgenen han kommer på potte og tisser. Han siger tit: ”Nu tisser jeg i bleen” og så skifter vi den så han kan i hvert fald mærke hvad det er der sker og indimellem handle på det. Han har en enkelt gang lavet stort på toilettet. På det sidste hvor vejret har været godt og han har løbet rundt uden ble og underbukser har vi oplevet at han er kommet og sagt at han skulle tisse og så er han nået ud på toilettet. Vi har 3 ugers ferie fra slutningen af juli og 2 uger ind i aug.
Og ellers er han i øvrigt en dreng der trives og udvikler sig som han skal.
Håber det er nok oplysninger om ham…
Men som sagt vores spg. Går på om vi skal forsøge vænne ham fra begge dele inden sept. Eller om det bliver for meget. Og i tilfælde heraf hvad du umiddelbart tænker vi så skal satse på, sut eller ble…..?
På forhånd tak for svar.
Med venlig hilsen
Forældrene