Brev:
Ble stop
16. juni 2012
Alder:
2 år, 6 mdr.
Ble stop
Hej igen Helen og tak for det hurtige svar!!
Men nu er jeg tilbage igen:) Lige et sidste spørgsmål vedr grød til min datter. Nu pumper jeg lidt modermælk hver morgen som jeg putter i hendes grød, - kan man godt putte bryst mælk i køleskabet og hvor længe kan det holde sig der?
Vil du efter hun er fyldt seks måneder (det om en uge) fortsat med at bruge bryst mælk/ modermælkserstatning eller kan man bruge sødmælk.. min sundhedsplejske sagde at jeg skulle vente med sødmælk i grøden, at det måtte jeg give hende meget lidt af i en kop.
Nu kommer " The big issue" det er vedrørende min dreng på 2 år og 8 måneder som er så småt igang med at blive renlig.. jeg vil spørge dig til råds da han har været i fase 2 længe og er nu i fase tre tror jeg vist nok?. Hver morgen plejer vi at tage hans ble af så han lige kan hygge sig lidt uden ble, mens han leger indtil jeg får vasket ham og givet ham ny ble på. Jeg plejer tit at spørge ham om han skal tisse og huske ham på at han skal sige det og lige den morgen der skulle han lige pludselig tisse og vi sat ham på toilettet og han fik tisset!! Og vi jublet!!! p
Og samme dag den eftermiddag gik han rundt og pruttet lidt herhjemme og tænkte nok han skulle lave stort så satte jeg ham på toilettet og bingo!! Det var fantastisk!! Hva gør vi så nu?? det er ca tre fire dage siden tror jeg.
Når vi hjemme så får han bleen af og så husker jeg ham på flere gange om han skal tisse osv.. men når han skal lave stort så fanger jeg ham i at stå og gemme sig lidt og sige han skal lave stort, mens han står og presser lidt og der skynder jeg mig så at bære ham op på toilettet og det ikke altid han lige gider, så går han nærmest i stå. Og de gange han har haft ble på laver han også stort i bleen. Og når vi leger herhjemme er det ikke altid han vil på toilettet selvom jeg kan mærke han måske skal tisse, måske fordi han føler han går glip af noget så tisser han hellere på gulvet men det så kun sket en gang de siden han har tosset på toilettet første gang.
Men nu er han jo lige begyndt i børnehave og han har aldrig gået i vuggestue så det er jo noget nyt for ham i børnehaven. Vi er igang med indkøringen og det går rigtig fint, han er jo vant til at være med børn bare ikke at vi efterlader ham hos andre da han aldrig er blevet passet af andre end mor og far og familie i maks en til to timer. Så han er vant til vi altid lige er omkring ham. Jeg går nemlig hjemme med mine børn da jeg har det bedst med selv at passe mine børn. Så spørgsmålet er skal han have ble på i børnehave? Der ved jeg eller jeg tror måske at han vil tisse i sine bukser da han er helt optaget at lege med børnene og vil helt klart føle han går glip af noget.
Og jeg også lidt bange for at de voksne vil glemme at spørge ham om han skal tisse tit nok. Det er jo vigtigt lige at spørge dem ikke sandt? Jeg bare bange for de voksne i børnehaven vil glemme, de har jo så travlt.
Det er også meget svært at skifte ham hvor enten han er fordi han bare ikke gider at få ny ble på men bliver den for proppet så skal den bare af, så hiver han den selv af. Men han vil ikke have en ny en på når han er hjemme, medmindre vi skal ud så kan man godt lige overtale ham. Og så har han selvfølgelig ble på om natten. Men bliver han ikke forvirret at have ble på nogle gange? Hvad skal jeg gøre for at gøre det helt rigtigt? hjælppp:)
Ser frem til at høre fra dig!!