Ble stop

16. juni 2012

Kategori:
Alder:
2 år, 6 mdr.

Ble stop

Hej igen Helen og tak for det hurtige svar!!

Men nu er jeg tilbage igen:) Lige et sidste spørgsmål vedr grød til min datter. Nu pumper jeg lidt modermælk hver morgen som jeg putter i hendes grød, - kan man godt putte bryst mælk i køleskabet og hvor længe kan det holde sig der?

Vil du efter hun er fyldt seks måneder (det om en uge) fortsat med at bruge bryst mælk/ modermælkserstatning eller kan man bruge sødmælk.. min sundhedsplejske sagde at jeg skulle vente med sødmælk i grøden, at det måtte jeg give hende meget lidt af i en kop.

Nu kommer " The big issue" det er vedrørende min dreng på 2 år og 8 måneder som er så småt igang med at blive renlig.. jeg vil spørge dig til råds da han har været i fase 2 længe og er nu i fase tre tror jeg vist nok?. Hver morgen plejer vi at tage hans ble af så han lige kan hygge sig lidt uden ble, mens han leger indtil jeg får vasket ham og givet ham ny ble på. Jeg plejer tit at spørge ham om han skal tisse og huske ham på at han skal sige det og lige den morgen der skulle han lige pludselig tisse og vi sat ham på toilettet og han fik tisset!! Og vi jublet!!! p
Og samme dag den eftermiddag gik han rundt og pruttet lidt herhjemme og tænkte nok han skulle lave stort så satte jeg ham på toilettet og bingo!! Det var fantastisk!! Hva gør vi så nu?? det er ca tre fire dage siden tror jeg.

Når vi hjemme så får han bleen af og så husker jeg ham på flere gange om han skal tisse osv.. men når han skal lave stort så fanger jeg ham i at stå og gemme sig lidt og sige han skal lave stort, mens han står og presser lidt og der skynder jeg mig så at bære ham op på toilettet og det ikke altid han lige gider, så går han nærmest i stå. Og de ...

Annonce

... gange han har haft ble på laver han også stort i bleen. Og når vi leger herhjemme er det ikke altid han vil på toilettet selvom jeg kan mærke han måske skal tisse, måske fordi han føler han går glip af noget så tisser han hellere på gulvet men det så kun sket en gang de siden han har tosset på toilettet første gang.

Men nu er han jo lige begyndt i børnehave og han har aldrig gået i vuggestue så det er jo noget nyt for ham i børnehaven. Vi er igang med indkøringen og det går rigtig fint, han er jo vant til at være med børn bare ikke at vi efterlader ham hos andre da han aldrig er blevet passet af andre end mor og far og familie i maks en til to timer. Så han er vant til vi altid lige er omkring ham. Jeg går nemlig hjemme med mine børn da jeg har det bedst med selv at passe mine børn. Så spørgsmålet er skal han have ble på i børnehave? Der ved jeg eller jeg tror måske at han vil tisse i sine bukser da han er helt optaget at lege med børnene og vil helt klart føle han går glip af noget.

Og jeg også lidt bange for at de voksne vil glemme at spørge ham om han skal tisse tit nok. Det er jo vigtigt lige at spørge dem ikke sandt? Jeg bare bange for de voksne i børnehaven vil glemme, de har jo så travlt.

Det er også meget svært at skifte ham hvor enten han er fordi han bare ikke gider at få ny ble på men bliver den for proppet så skal den bare af, så hiver han den selv af. Men han vil ikke have en ny en på når han er hjemme, medmindre vi skal ud så kan man godt lige overtale ham. Og så har han selvfølgelig ble på om natten. Men bliver han ikke forvirret at have ble på nogle gange? Hvad skal jeg gøre for at gøre det helt rigtigt? hjælppp:)

Ser frem til at høre fra dig!!

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng - fortsættelse

Kære Helen, Tusind tak for dine besvarelse. Jeg er meget lettet. De ting...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng

Kære Helen, Jeg vil gerne starte med at skrive jeg er ordblind. Jeg håber...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

Annonce

Viden om børn:

Børnemad, færdiglavet

Færdiglavet babymos er lavet af kontrollerede råvarer og gjort holdbart ved varmebehandling. Det er intet ernæringsmæssigt i vejen med de færdiglavede børnemadsprodukter. Hjemmelavet mad er dog lige så godt.

Vær opmærksom på at færdiglavet børnemad let bliver for findelt i konsistensen og det er vigtigt at barnet stille og roligt vænnes til familiemad og også tilbydes mad, som kræver en vis tyggefunktion og som indeholder naturligt "mere bid".

Du kan finde...

Læs mere i Babylex

Erstatning - modermælk

Hvis du ikke ammer dit barn, eller hvis du ønsker at supplere din amning med mælk, så er det meget vigtigt, at du giver dit barn modermælkserstatning. Barnet må ikke få almindelig komælk at drikke, før det er 12 måneder gammel.

Modermælkserstatning kan gives fra fødslen. Det er af høj kvalitet, der er store krav til produceringen og sammensætningen af modermælkserstatning, og børn der får modermælkserstatning vokser og trives rigtig godt. Modermælkserstatning forhandles som...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tak for din altid rigtigt gode brevkasse, med masser af nyttige råd og gode, personlige og vedkommende svar.

Jeg glæder mig altid til at modtage svar fra dig.

Sebastians mor