Blefri - 3 år, 6 mdr.

14. juni 2012

Kategori:
Alder:
3 år, 6 mdr.

Blefri - 3 år, 6 mdr.

Kære Helen

Jeg har en dejlig datter på 3 1/2 som generelt trives og fungerer rigtigt godt. Hun er glad for sin børnehave og er godt med motorisk/sprogligt. I marts blev hun storesøster til en lillebror, men klarer det egentligt flot selvom det er svært.

Hun har været undervejs med at blive blefri længe. I sommerferien sidste år var hun godt på vej, men da dagplejeren ikke fulgte op efter ferien gik det i stå desværre. Hun startede i børnehaven i november og det er gået godt. Siden jul har hun gået uden ble indtil middag og har klaret det fint med toilet (tisse), herefter fik hun en ble på hvor hun lavede pølser. Derefter var hun uden ble igen. Hun begyndte herefter at lave pølser på toilettet herhjemme i en periode og nu da vejret er godt har hun ikke ble på om dagen mere.

Det er egentligt gået godt, med enkelte uheld. Hun begyndte også at bruge toilettet i børnehaven også og alle var ...

Annonce

... glade. Vi havde så en lidt uheldig oplevelse i børnehaven i sidste uge hvor hun fik et uheld og mødte en knap så forstående voksen (den tog jeg så med lederen), men siden har hun ikke ville lave på toilettet. De gør rigtigt meget på stuen i børnehaven for at hjælpe hende og vi forsøger ikke at gøre uheldene til et problem. Men vi er i tvivl om hvordan vi støtter hende bedst.

Hvordan hjælper vi hende til at løbe på toilettet og ikke gøre det i bukserne?. Det er et nederlag for hende hver gang hun har uheld og det synes jeg er synd. Er det normalt at det er så svært for hende at lave pølser på toilettet når det kører upåklageligt med at tisse? Hun har også ofte helt tørre bleer om morgenen, når hun vågner så hun klarer det egentligt flot.

Vi vil så nødigt presse hende for meget, men samtidig germe hjælpe hende videre. Håber du har nogle gode råd til os.

Kærlig hilsen
en frustreret mor:-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

Annonce

Viden om børn:

Gulsot nyfødt

Ca. 60% af alle nyfødte får en gullig farve i huden, det kaldes gulsot eller icterus/ikterus. Det opstår ofte, når barnet er 2-3 dage gammelt, og det topper, når barnet er 5 dage.

Gulsot er hos de fleste børn en ufarlig tilstand, som ikke skader barnet, og som ikke kræver behandling. Det opstår, fordi børn fødes med en del ekstra røde blodlegemer. Da barnet lå i livmoderen, var blodlegemerne med til at ilte barnets blod, men efter fødslen har lungerne overtaget denne funktion,...

Læs mere i Babylex

Autostol

Til transport i bil skal barnet sidde i en godkendt autostol. Det lille barn skal helst sidde fastspændt med ryggen mod kørselsretningen.

Autostole skal være godkendt efter ECE (R)-44-03 eller 44-04. Der skal være et E-mærke på stolen, og den lange talrække under eller efter E-mærket skal starte med enten 03 eller 04.

For fastmonterede autostole hedder godkendelsen ECE (R) 44-05.

Autostole med andre mærkninger skal også være E-mærket, for at de er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tusind tak for dit svar. Det var lige hvad jeg havde brug for!

Tak fra Emmas (18 måneder) mor