Brev:
Fornemmelse for, at der er kommet noget i bleen
24. april 2012
Alder:
19 mdr.
Fornemmelse for, at der er kommet noget i bleen
Hej Helen.
Min dreng på snart 20 måneder er begyndt at give udtryk for, hvornår han har lavet i bleen… Så kommer han og peger på sin ble eller hiver i den og siger ”lo” (for ”lort”). Selvfølgeligt er det ikke altid, hvis han lige er meget optaget af noget andet, og nogle gange siger han det også, uden at der er kommet noget, men det bliver oftere og oftere. Hvis han får lov at gå rundt lidt uden ble og skal tisse, stopper han desuden tit op lige inden og smiler lidt el.lign., tisser derefter og løber så selv ind til skabet og henter en stofble for at ville tørre op (det har han set os gøre tidligere).
Er det tidligt at have en fornemmelse for, hvad der kommer i bleen? Og hvad gør vi bedst som forældre? Lige nu roser og understøtter vi ham bare i det, han allerede gør… Jeg tænker, at det er alt for tidligt at begynde at øve ham i at komme på toilettet?
Mange hilsener,
M.