Brev:
Afføringsmønster
21. april 2012
Alder:
3 mdr.
Afføringsmønster
Kære Helen
Tak for en dejlig brevkasse, som jeg tidligere har brugt meget i forbindelse med min ældste dreng på 3 år, som vi ikke kunne få til at sove.
Jeg er nu blevet mor til en dreng mere, som nu er 3½ måned gammel. Han er en glad og tilpas dreng, som fra hans 6 uge udelukkende har fået mme. Indtil da supplerede jeg amningen med mme (Allomin 1). Min dreng har indtil for nyligt haft afføring dagligt, men de sidste 3 uger er den blevet mere uregelmæssig og der går som oftest to dage mellem hans afføringer. Dags dato er der gået 3 dage uden afføring.
Hans afføring er lind, og han virker ikke besværet, når han skal af med det. Han har desuden masser af luft. Dog bekymrer det mig, at hans afføring er så uregelmæssig, når han udelukkende får mme. Med til historien hører, at jeg for en uge siden tog ham til kiropraktor. Han var i tiden op til blevet dårligere og dårligere til at løfte sit hoved fra maveposition og virkede i det hele taget utrolig generet i forbindelse med massage af hans arme og påklædning. Det viste sig, at han havde et alvorligt hold i nakken og rigtig mange spændinger ned langs med ryggen. Ifølge kiropraktoren kan det have indflydelse på hans afføringsmønster, da det påvirker både det sympatsike og parasympatiske nervesystem. Han er ikke færdigbehandlet hos kiropraktoren.
Efter denne lange smøre kommer nu mit spørgsmål. Er det okay, at hans afføringsmønster er uregelmæssigt, så længe afføringen er lind og han ikke virker plaget af det? En søgning på nettet vedrørende dette giver nemlig ikke et klart billede...
Jeg glæder mig til at høre fra dig.
Mange hilsner
Marie Louise