Brev:
Afføring på toilettet
20. februar 2012
Alder:
2 år, 11 mdr.
Afføring på toilettet
Hej Helen!
Vores store søn er snart tre år og vil ikke sidde på toilettet. Jeg har læst om de tre trin i pottetræningen, og mener at vores søn godt kan mærke at han skal til at lave pøller. Han har før godt kunne sige til inden. Han kan fint holde sig en hel nat (knastør morgenble) og han er rigtig god til at lave noget, når vi får ham til at sidde på toilettet, selv om det nogen gange er få bittesmå klumper. Det samme gælder når han skal tisse. Han kan godt sige til, men gider ikke. Og når han sidder der kan han godt tisse.
Hvad kan vi gøre for at komme videre? Og gøre det interessant at komme på toilettet. Vi roser ham selvfølgelig når han har lavet noget på toilettet, og opfordre ham til at gå på toilettet.
Når han har lavet noget i bleen må vi ikke opdage det, og må ikke se det, eller sige noget. Jeg skælder ham ikke ud når det sker, men siger at jeg ikke kigger eller siger det til nogen. Gør så lidt ud af det som muligt.
Det skal lige siges at han blev storebror for 14 dage siden, men det har stået på længere... Over en måned!
Med venlig hilsen
Nillemor