Afføring på toilettet

20. februar 2012

Kategori:
Alder:
2 år, 11 mdr.

Afføring på toilettet

Hej Helen!

Vores store søn er snart tre år og vil ikke sidde på toilettet. Jeg har læst om de tre trin i pottetræningen, og mener at vores søn godt kan mærke at han skal til at lave pøller. Han har før godt kunne sige til inden. Han kan fint holde sig en hel nat (knastør morgenble) og han er rigtig god til at lave noget, når vi får ham til at sidde på toilettet, selv om det nogen gange er få bittesmå klumper. Det samme gælder når han skal tisse. Han kan godt sige til, men gider ikke. Og når han sidder der kan han godt tisse.

Hvad ...

Annonce

... kan vi gøre for at komme videre? Og gøre det interessant at komme på toilettet. Vi roser ham selvfølgelig når han har lavet noget på toilettet, og opfordre ham til at gå på toilettet.

Når han har lavet noget i bleen må vi ikke opdage det, og må ikke se det, eller sige noget. Jeg skælder ham ikke ud når det sker, men siger at jeg ikke kigger eller siger det til nogen. Gør så lidt ud af det som muligt.

Det skal lige siges at han blev storebror for 14 dage siden, men det har stået på længere... Over en måned!

Med venlig hilsen
Nillemor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

Annonce

Viden om børn:

Tilstoppet tårekanal

Mange nyfødte børn har en tilstoppet tårekanal. Barnet ser ud som om, at det har søvnklatter i øjenkrogen hele tiden, eller at øjnene konstant virker fugtige.

Tårekanalen er en tynd kanal, som løber fra den inderste øjenkrog til næsen. Det er bl.a. den, der får os til at snøfte, når vi græder.

Tårer er 'øjnenes sprinkleranlæg'. Tårerne løber i en konstant strøm fra øverste, yderste øjenkrog ned og renser øjnene. Øjenvipperne er en slags 'vinduesviskere', og...

Læs mere i Babylex

Peanuts og børn

Peanuts (jordnødder) - bør ikke gives til børn under 3 år. Det samme gælder andre hele nødder, kerner fra vindruer, popcorn, hele rå gulerødder og lignende hårde fødevarer.

Børn under 3 år vil ofte have vært ved at tygge og bearbejde hårde fødevarer, og der er derfor en risiko for, at barnet fejlsynker - og det kan være meget farligt. I værste fald kan f.eks. en peanut sætte sig fast ved luftrøret og blokere luftvejene. Især peanuts og kerner fra vindruer har vist sig at udgøre...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen
For gud ved hvilken gang er jeg på din hjemmeside for lige at tjekke, hvordan det nu er med forkølelse og graviditet. Jeg har brugt siden så mange gange. Og hver gang har jeg fået højt kvalificerede og superpraktiske og tryghedskabende svar. Det vil jeg bare lige sige tak for.
Mvh Birgitte