Brev:
Vil ikke lave stort på toilettet - 4 år, 6 mdr.
30. januar 2012
Alder:
4 år, 6 mdr.
Vil ikke lave stort på toilettet - 4 år, 6 mdr.
Hej Helen
Jeg har en datter på 4½ år, som ikke vil lave pu ha på toilettet.
Sommeren hvor hun blev 3, blev hun ble fri om dagen og har ingen problemer med at tisse på toilettet. Men at lave pu ha vil hun simpelthen ikke så hun siger til og så får hun en ble på og får klaret det.
I starten tænkte vi det var fint nok. Nok noget der ville komme i og med at hun jo nu tissede på toilettet, men efter ½ års tid synes vi det var underligt hun overhovedet ikke ville. Og ja nu er der jo gået 1½ år. Vi har prøvet alt synes vi. Vi har siddet og læst på toilettet, sunget sange, lokket med slik og gaver, ikke ladet hende få lov til at bruge ble (ikke den bedste måde, men man bliver jo desperat), hvilket resulterede i at hun ikke kom på toilettet i flere dage og det duer jo heller ikke. Så vi er totalt i vildrede.
Så har du nogle gode råd til hvordan vi kan få vendt denne dumme spiral?
vi har talt med børnehaven og de har ikke nogle gode forslag. De siger det er en ting som hun nok bare vil have kontrol over selv.
Hilsen
Henriette