Vil ikke lave stort på toilettet - 4 år, 6 mdr.

30. januar 2012

Kategori:
Alder:
4 år, 6 mdr.

Vil ikke lave stort på toilettet - 4 år, 6 mdr.

Hej Helen

Jeg har en datter på 4½ år, som ikke vil lave pu ha på toilettet.

Sommeren hvor hun blev 3, blev hun ble fri om dagen og har ingen problemer med at tisse på toilettet. Men at lave pu ha vil hun simpelthen ikke så hun siger til og så får hun en ble på og får klaret det.

I starten tænkte vi det var fint nok. Nok noget der ville komme i og med at hun jo nu tissede på toilettet, men efter ½ års tid synes vi det var underligt hun overhovedet ikke ville. Og ja nu er der jo gået 1½ år. Vi har prøvet alt ...

Annonce

... synes vi. Vi har siddet og læst på toilettet, sunget sange, lokket med slik og gaver, ikke ladet hende få lov til at bruge ble (ikke den bedste måde, men man bliver jo desperat), hvilket resulterede i at hun ikke kom på toilettet i flere dage og det duer jo heller ikke. Så vi er totalt i vildrede.

Så har du nogle gode råd til hvordan vi kan få vendt denne dumme spiral?
vi har talt med børnehaven og de har ikke nogle gode forslag. De siger det er en ting som hun nok bare vil have kontrol over selv.

Hilsen
Henriette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

30. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 6 mdr.

Renlig om natten

Hej Helen Min dreng på 4½ år tisser stadig i sin ble om natten. Han har...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

22. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 2 mdr.

Holde sig tør om natten

Hej Helen Min dreng, Noah, er nu blevet 4 år (i november). Han har været...

15. januar 2024 | Transport og ferie | 4 år, 1 mdr.

Ferie med børn

Kære Helen Vi er min mand, jeg, vores datter på 4 og dreng på 7 måneder på...

Annonce

Viden om børn:

Babysvømning

Der er mulighed for at gå til babysvømning i de fleste svømmehaller. Der findes også private hjem, med et opvarmet bassin, hvor man har små hold for babyer og deres forældre.

Babysvømning er godt for barnets balance, hvilket har betydning når barnet senere skal lære at sidde, kravle eller gå. Det at være i lunt vand, kender barnet også fra sin tid i livmoderen og når barnet er i vandet stimuleres alle sanser - ikke bare balancen, men også høresansen, lugtesansen (og nogle gange...

Læs mere i Babylex

Feber

Børns temperatur kan stige pludseligt. Dette skyldes, at deres evne til at kunne regulere temperatur ikke er fuldt udviklet. Den normale temperatur ligger mellem 36,5 og 37,5 grader celsius. Det er normalt, at temperaturen er ½ grad højere om aftenen end om morgenen.

Når temperaturen stiger, og der er tale om feber, vil barnet fryse, være koldt og blegt. Når feberen har fundet sit leje, bliver barnet derimod varmt og får blussende røde kinder. Et barn der har feber, skal have...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil gerne, som så mange andre, takke dig for en helt usædvanlig god brevkasse. Som bosiddende i England har det betydet rigtig meget for mig at finde svar på dette og hint derhjemmefra. Jeg kan rigtig, rigtig godt lide din kærlige holdning til tingende, og det har virkelig hjulpet mig meget at læse dine omhyggelige svar.

Mange kærlige hilsner
Sanne, mor til dreng 5 måneder