Brev:
Pottetræning - 2 år, 2 mdr.
27. januar 2012
Alder:
2 år, 2 mdr.
Pottetræning - 2 år, 2 mdr.
Hej Helen
Min datter er nu 2 år 2 mdr. Gennem ca. 6 mdr. har hun i sin belgiske vuggestue gået på potten et par gange om dagen ifbm. fast rutiner, fx. efter frokost inden hun skal sove, sammen med nogle af de andre børn. Der er ingen problemer og hun tisser også på potten. Ikke hver gang men ofte.
Da hun begyndte at bruge potten i vuggetsuen købte vi også en potte til hende herhjemme og i starten ville hun gerne bruge den til at tisse lidt i, men de sidste 4 mdr. har hun overhovedet ikke ville bruge den. Vi har både en alm. potte og et børnebræt til toilettet.
Hver gang vi prøver at få hende til at sætte sig, så skal hun lige have nogle bøger med eller lægge puslespil samtidig. Hun koncentrerer sig overhovedet ikke og løber væk fra potten i løbet af et minut.
Vi har prøvet at holde fast i nogle rutiner og spurgt hende om vil på potten når hun står op og inden hun skal i seng, men hun gider ikke. Vi tvinger hende selvfølgelig ikke til at sidde der.
Vi har også talt med hende om at far og mor går på toilettet og hun er helt med på hvad det er man bruger toilettet til, men hun vil ikke selv sidder der.
Har du nogle forslag til hvad vi kan gøre for at få hende til at bruge potten hjemme?
Maria