Brev:
Nat-tisseri - 4 år, 4 mdr.
18. januar 2012
Alder:
4 år, 4 mdr.
Nat-tisseri - 4 år, 4 mdr.
Kære Helen
Det er ved at være lang tid siden, vi har haft brug for din hjælp, men nu melder vi os på banen igen. Denne gang er emnet nat-tisseri.
Sofia er nu knap 4½ år, og hun smed bleen om dagen i juli 2010, da hun var 2 år og 10 mdr. Hun beholdt dog natbleen på indtil sommeren 2011. Da vi besluttede os for at tage natbleen af, sørgede vi for, hun tissede af, inden hun kom i seng, og så tog vi hende op for at tisse, når vi gik i seng mellem 22 og 24. Hun vågner ikke, men kan nemt tisse på toilettet i søvne :-)
Nu har vi så prøvet at lade være med at tage hende op, når vi går i seng. Nogle nætter går det også fint, hvor hun slet ikke skal tisse, og andre nætter vågner hun selv, så hun kan komme på toilettet. Det sker dog stadig ret tit, at hun tisser i sengen, og først vågner når uheldet er sket. Vi er derfor gået tilbage til at tage hende op på toilettet, når vi går i seng. Det skal lige tilføjes, at hun faktisk tisser hver gang, vi tager hende på toilettet, når vi går i seng. Hun drikker ikke store mængder vand/mælk inden sengetid.
Skal vi blive ved med at tage hende op, som vi gør nu, eller ”vænner” vi hende bare til at skulle tisse en ekstra gang?
Vi ser frem til dit svar.
Kærlig hilsen
Malene