Nat-tisseri - 4 år, 4 mdr.

18. januar 2012

Kategori:
Alder:
4 år, 4 mdr.

Nat-tisseri - 4 år, 4 mdr.

Kære Helen

Det er ved at være lang tid siden, vi har haft brug for din hjælp, men nu melder vi os på banen igen. Denne gang er emnet nat-tisseri.

Sofia er nu knap 4½ år, og hun smed bleen om dagen i juli 2010, da hun var 2 år og 10 mdr. Hun beholdt dog natbleen på indtil sommeren 2011. Da vi besluttede os for at tage natbleen af, sørgede vi for, hun tissede af, inden hun kom i seng, og så tog vi hende op for at tisse, når vi gik i seng mellem 22 og 24. Hun vågner ikke, men kan nemt tisse på toilettet i søvne :-)

Nu har vi så prøvet at lade være med at tage hende op, når vi går i seng. Nogle nætter ...

Annonce

... går det også fint, hvor hun slet ikke skal tisse, og andre nætter vågner hun selv, så hun kan komme på toilettet. Det sker dog stadig ret tit, at hun tisser i sengen, og først vågner når uheldet er sket. Vi er derfor gået tilbage til at tage hende op på toilettet, når vi går i seng. Det skal lige tilføjes, at hun faktisk tisser hver gang, vi tager hende på toilettet, når vi går i seng. Hun drikker ikke store mængder vand/mælk inden sengetid.

Skal vi blive ved med at tage hende op, som vi gør nu, eller ”vænner” vi hende bare til at skulle tisse en ekstra gang?

Vi ser frem til dit svar.

Kærlig hilsen
Malene

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

30. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 6 mdr.

Renlig om natten

Hej Helen Min dreng på 4½ år tisser stadig i sin ble om natten. Han har...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

22. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 2 mdr.

Holde sig tør om natten

Hej Helen Min dreng, Noah, er nu blevet 4 år (i november). Han har været...

15. januar 2024 | Transport og ferie | 4 år, 1 mdr.

Ferie med børn

Kære Helen Vi er min mand, jeg, vores datter på 4 og dreng på 7 måneder på...

Annonce

Viden om børn:

Sut

Før i tiden var det almindeligt, at børn fik en sut med det samme, når de blev født. I dag mener man, at det er hensigtsmæssigt at man venter med at give barnet en sut, til amningen er etableret.
Hvis barnet får en sut for hurtigt, så kan det gå ud over barnets lyst til at die ved brystet. Dertil kommer at sutteteknikken er forskellig alt efter om barnet dier på brystet eller sutter på en sut.

Du kan møde mange forskellige holdninger til det at bruge sut og det er vigtigt...

Læs mere i Babylex

Børnemad, færdiglavet

Færdiglavet babymos er lavet af kontrollerede råvarer og gjort holdbart ved varmebehandling. Det er intet ernæringsmæssigt i vejen med de færdiglavede børnemadsprodukter. Hjemmelavet mad er dog lige så godt.

Vær opmærksom på at færdiglavet børnemad let bliver for findelt i konsistensen og det er vigtigt at barnet stille og roligt vænnes til familiemad og også tilbydes mad, som kræver en vis tyggefunktion og som indeholder naturligt "mere bid".

Du kan finde...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for nogen rigtig gode svar! Det er rart at kunne søge råd herinde og se man ikke er den eneste i verden med problemer.

Mor til pige på 6 måneder