Når man skal fra ble til toilet

18. januar 2012

Kategori:
Alder:
3 år

Når man skal fra ble til toilet

Kære Helen,

Vi har en datter, der lige er blevet 3 år. Hvordan hjælper man hende til at blive blefri?

Hun siger ikke til når hun skal tisse eller lave stort og reagerer slet ikke når hun render rundt med en fyldt ble. Det generer hende tilsyneladende ikke synderligt at rende rundt med en meget fyldt ble.

Vi har prøvet at snakke med hende om at når hun ikke bruger ble mere og skal sidde på toilettet, så kan hun bruge underbukser (som hun er interesseret i men åbenbart ikke nok). Vi har et toiletsæde som hun brugte en overgang men aldrig lavede noget på. Siden er interessen dalet. Vi har læst ...

Annonce

... bøger om at sidde på toilettet. Vi snakker med hende om at hendes venner tisser på toilettet, men lige lidt interesse fra hendes side opnår vi.

Hun går i pre-school om formiddagen, og der bliver hun tilbudt at komme med på toilettet når de andre børn skal, men der svarer hun oftest "no thank you, maybe tomorrow" :-)

Hvordan kommer vi nu videre - for tiden er vel efterhånden inde til at vi bør fokusere lidt mere på det? Det skal nævnes at vi for knapt 2 mdr siden fik en lillebror i huset og derfor har "projektet" holdt en pause for ikke at lægge for meget pres på hende.

Med venlig hilsen
Pernille

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

Annonce

Viden om børn:

Sidde

De fleste børn kan i 6 mdr´s alderen sidde med let støtte f.eks. i en høj stol eller i barnevognen.

7 mdr gamle kan de fleste børn sidde kortvarrigt, dvs et par minutter, for så at falde til siden, for- eller bagover.

8 mdr gamle kan det fleste børn sidde i lidt længere tid og begynder også at tage hænderne ud og støde fra ved siden. Balancen bliver bedre og bedre.

Når barnet begynder at kunne sidde selv og holde et stykke legetøj i hånden er det...

Læs mere i Babylex

Pethidin ved fødsel

Pethidin er et morfinlignende stof, som især blev brugt ved fødsler førhen i tiden. I dag vil man ofte vælge at tilbyde den fødende en epiduralblokade i stede, hvis hun har voldsomme smerter. I særlige tilfælde kan man dog stadig vælge at give pethidin til fødende. Det gives som injektion, og virkningen indtræder efter ca ½ time.

Der er en del bivirkninger forbundet med at give pethidiin, blandt andet kan det nedsætte ve-aktiviteten, give den gravide kvalme og gøre hende svimmel...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det er lige før jeg synes det bliver pinligt at jeg skriver så meget til dig, men dine svar er enormt nyttige og jeg har fået en god tillid til dig, så du kommer til at høre mere fra mig.

Tak fra Sophus´ mor