Renlighed - er gået tilbage til easy-up, er det smart?

13. januar 2012

Kategori:
Alder:
3 år

Renlighed - er gået tilbage til easy-up, er det smart?

Hej Helen.

Vores datter på 3 år (12/1) blev renlig i sommer (august). Hun blev også renlig om natten fra den ene dag til den anden. Hun lavede både stort og småt på toilettet - og det gik rigtig fint i 3-4 måneder.

Men pludselig begyndte hun at "gøre" i bukserne igen. Vuggestuen foreslog os derfor i forgårs, at vi skulle købe easy-up blebukser til hende, da hun stadig "gør" i bukserne og nu har gjort det i lang tid. Det skal lige siges, at hun overhovedet ikke er generet af det og som oftest kommer eftefølgende og fortæller, at hun har lavet i bukserne. Når jeg har forsøgt at tale med hende om, hvorfor hun ikke siger det inden til mig, så bliver hun sur eller taler om noget andet.

I al denne tid ...

Annonce

... er det stadig gået fint med at tisse på toilet også om natten, hvis hun vågner og skal tisse, så kommer hun ind til os, og siger at hun skal tisse.

Men så da jeg hentede hende i dag fra vuggestuen (hun har haft blebukserne på i to dage nu), så havde hun også tisset i blebukserne. Og det ser jeg jo som lidt af en negativ udvikling, da hun ellers har fungeret fint med at gå på toilettet og tisse. Og jeg ønsker jo ikke at hendes udvikling skal gå "baglæns". Jeg ved ikke om vi med det samme skal gå væk fra ble bukserne, så vi ikke ødelægger det med at gå på toilettet, når hun tisser.

Glæder mig til at høre, hvad du foreslår, vi kan gøre, så vi kan håndtere det på en god måde.

Med venlig hilsen
Camilla

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

Annonce

Viden om børn:

Brystspænding

Brystspænding forekommer hos mange kvinder i graviditeten. Ofte er netop brystspænding meget tidligt i graviditeten, for mange kvinder, det første tegn på at de er gravide.

Brystspænding forekommer ofte også i forbindelse med at amning etableres. I begyndelsen producerer kroppen lidt ekstra mælk som vil regulere sig ind efter barnets behov, og samtidig kommer der også lidt ekstra væske i brystvævet.

Hvis brystspændingen i forbindelse med amning er meget smertefuld...

Læs mere i Babylex

Gråd og børn

Når det lille barn græder, så fortæller dit barn dig, at det ikke har det ikke har det helt godt eller ikke er helt tilfreds med, hvad der foregår omkring det.

Det nyfødte barns gråd er meget ensartet, men forholdsvis hurtigt vil barnets gråd ændre sig og vil have forskellige nuancer. I takt med at barnet vokser, vil du lære at tolke barnets gråd og finde ud af, hvordan du skal handle i forhold til barnets behov.

Nogle gange vil det være svært at finde ud af,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

tak fordi du eksisterer! I 6,5 måned - siden min søn kom til verden - har jeg benyttet mig af din hjemmesiden og læst adskillige hjælpsomme svar/spørgsmål/artikler mm. Hvilken lettelse i øvrigt, at en del førstegangsmødre føler det samme som jeg selv; overvældet af kærlighed, nervøs, urolig, lykkelig, nysgerrig, komplet for meget etc etc:)

Din kærlige og varme jargon gør, at man straks føler sig tryg i at “dele” ens liv og baby med dig!