Brev:
Renlighed - er gået tilbage til easy-up, er det smart?
13. januar 2012
Alder:
3 år
Renlighed - er gået tilbage til easy-up, er det smart?
Hej Helen.
Vores datter på 3 år (12/1) blev renlig i sommer (august). Hun blev også renlig om natten fra den ene dag til den anden. Hun lavede både stort og småt på toilettet - og det gik rigtig fint i 3-4 måneder.
Men pludselig begyndte hun at "gøre" i bukserne igen. Vuggestuen foreslog os derfor i forgårs, at vi skulle købe easy-up blebukser til hende, da hun stadig "gør" i bukserne og nu har gjort det i lang tid. Det skal lige siges, at hun overhovedet ikke er generet af det og som oftest kommer eftefølgende og fortæller, at hun har lavet i bukserne. Når jeg har forsøgt at tale med hende om, hvorfor hun ikke siger det inden til mig, så bliver hun sur eller taler om noget andet.
I al denne tid er det stadig gået fint med at tisse på toilet også om natten, hvis hun vågner og skal tisse, så kommer hun ind til os, og siger at hun skal tisse.
Men så da jeg hentede hende i dag fra vuggestuen (hun har haft blebukserne på i to dage nu), så havde hun også tisset i blebukserne. Og det ser jeg jo som lidt af en negativ udvikling, da hun ellers har fungeret fint med at gå på toilettet og tisse. Og jeg ønsker jo ikke at hendes udvikling skal gå "baglæns". Jeg ved ikke om vi med det samme skal gå væk fra ble bukserne, så vi ikke ødelægger det med at gå på toilettet, når hun tisser.
Glæder mig til at høre, hvad du foreslår, vi kan gøre, så vi kan håndtere det på en god måde.
Med venlig hilsen
Camilla