Renlighed om natten går tilbage

29. november 2011

Kategori:
Alder:
3 år, 5 mdr.

Renlighed om natten går tilbage

Hej Helen

Vi har lige et spørgsmål vedr. renlighed om natten, som "går tilbage" pt.

Olivia smed bleen helt i vores sommerferie i juli måned, og insisterede her også på at få den af om natten, hvilket gik over al forventning. Hun har kun haft få uheld om natten i perioden indtil nu, og stort set ingen i dagtimerne, trods børnehavestart i august (som er gået rigtig rigtig godt, og hun glæder sig til at komme ned i børnehaven hver dag).

De sidste 14 dage er det dog begyndt at gå ned af bakke om natten; i sidste uge tissede hun ca. i sengen hver anden nat, de sidste 3 nætter har det været hver nat og i nat tissede hun to gange.
Hun bliver rigtig ked af det, men vi oplever egentlig mest at hun græder, fordi hun er så træt og får afbrudt søvnen, når sengen pludselig er våd.
Vi trøster hende selvfølgelig, siger pyt med det, det gør ingenting, det er hvad der sker osv.
Der er ingen ...

Annonce

... ændringer mht. renlighed om dagen, det har hun helt styr på.

Vi nævnte ganske kort for hende, at vi måske skulle prøve at finde bleen frem igen om natten - det blev hun virkelig ked af, græd og sagde at hun jo ikke bruger ble mere ....

Vi oplever ikke, at der er sket noget de sidste uger/måned der kan være årsag til dette, vores dagligdag ligner sig selv og der er ingen ændring i spise- og puttetider, hun drikker heller ikke mere end hun plejer i løbet af dagen. Vi har spurgt i børnehaven, og de oplever ingen ændring - ser den samme glade pige.

Vi er lidt i tvivl om, hvad vi skal gøre for Olivia for at få løst dette - forslaget om natbleen blev hun jo rigtig ulykkelig over, men det er jo heller ikke optimalt at få afbrudt sin søvn hver nat, og i nat flere gange, fordi der skal skiftet tøj og sengetøj.
Vi vil derfor rigtig gerne høre dine tanker omkring det...

Venlig hilsen
Olivias mor og far

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

Annonce

Viden om børn:

Feber

Børns temperatur kan stige pludseligt. Dette skyldes, at deres evne til at kunne regulere temperatur ikke er fuldt udviklet. Den normale temperatur ligger mellem 36,5 og 37,5 grader celsius. Det er normalt, at temperaturen er ½ grad højere om aftenen end om morgenen.

Når temperaturen stiger, og der er tale om feber, vil barnet fryse, være koldt og blegt. Når feberen har fundet sit leje, bliver barnet derimod varmt og får blussende røde kinder. Et barn der har feber, skal have...

Læs mere i Babylex

Barselshvile

Førhen i tiden var kvinder som lige havde født indlagt på sygehuset i flere dagen inden de kom hjem. I dag kommer man hjem så snart man har lyst og føler sig parat til det og det sker også at man kommer hjem før man som mor egentlig føler sig helt parat ... Det er mere og mere almindeligt at gå hjem allerede få timer efter fødslen.

Når man går tidligt hjem, så vil det være rigtig godt at den nybagte far har mulighed for at tage nogle dage fri, så den lille nye familie kan lære...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tak for din altid rigtigt gode brevkasse, med masser af nyttige råd og gode, personlige og vedkommende svar.

Jeg glæder mig altid til at modtage svar fra dig.

Sebastians mor