Brev:
Renlighed om natten går tilbage
29. november 2011
Alder:
3 år, 5 mdr.
Renlighed om natten går tilbage
Hej Helen
Vi har lige et spørgsmål vedr. renlighed om natten, som "går tilbage" pt.
Olivia smed bleen helt i vores sommerferie i juli måned, og insisterede her også på at få den af om natten, hvilket gik over al forventning. Hun har kun haft få uheld om natten i perioden indtil nu, og stort set ingen i dagtimerne, trods børnehavestart i august (som er gået rigtig rigtig godt, og hun glæder sig til at komme ned i børnehaven hver dag).
De sidste 14 dage er det dog begyndt at gå ned af bakke om natten; i sidste uge tissede hun ca. i sengen hver anden nat, de sidste 3 nætter har det været hver nat og i nat tissede hun to gange.
Hun bliver rigtig ked af det, men vi oplever egentlig mest at hun græder, fordi hun er så træt og får afbrudt søvnen, når sengen pludselig er våd.
Vi trøster hende selvfølgelig, siger pyt med det, det gør ingenting, det er hvad der sker osv.
Der er ingen ændringer mht. renlighed om dagen, det har hun helt styr på.
Vi nævnte ganske kort for hende, at vi måske skulle prøve at finde bleen frem igen om natten - det blev hun virkelig ked af, græd og sagde at hun jo ikke bruger ble mere ....
Vi oplever ikke, at der er sket noget de sidste uger/måned der kan være årsag til dette, vores dagligdag ligner sig selv og der er ingen ændring i spise- og puttetider, hun drikker heller ikke mere end hun plejer i løbet af dagen. Vi har spurgt i børnehaven, og de oplever ingen ændring - ser den samme glade pige.
Vi er lidt i tvivl om, hvad vi skal gøre for Olivia for at få løst dette - forslaget om natbleen blev hun jo rigtig ulykkelig over, men det er jo heller ikke optimalt at få afbrudt sin søvn hver nat, og i nat flere gange, fordi der skal skiftet tøj og sengetøj.
Vi vil derfor rigtig gerne høre dine tanker omkring det...
Venlig hilsen
Olivias mor og far