Laver i bukserne - 3 år

9. november 2011

Kategori:
Alder:
3 år

Laver i bukserne - 3 år

Hej Helen

Du har før hjulpet os til bedre forståelse af vores fantastiske søn, så nu prøver vi igen.

Noah er lige fyldt 3 år. Han er dermed lige startet i børnehave. Den er dog velkendt for ham, da han har gået i vuggestuedelen i huset.

Han har været renlig siden august, hvor han smed bleen fra den ene dag til den anden. Han er super god til at gå på toilettet og tisse og har stort set aldrig uheld. Han går selv på toilettet eller siger til en voksen, at han skal tisse. Det er vi stolte af.
Bleen er også altid tør om morgenen og han vil ikke tisse i bleen, men tager natbleen af om morgenen, for ...

Annonce

... at gå på toilettet.

Men problemet er at lave stort. Det gør han konsekvent i bukserne. Han siger hverken at han skal lave stort eller at han har lavet. Det er rigtig træls og til tider rigtig uhygiejnisk. Især når vi er andre steder.

Han virker ikke generet af det og ser det slet ikke som et nederlag.

Vi har forsøgt os med meget upædagogiske metoder såsom 2 kr pr gang han laver på toilet. Men lige lidt hjælper det.

Hvad gør vi?

I børnehaven er de lidt trætte af det. Så vi overvejer brugen af ble der.

Håber du kan hjælpe os og vores dejlige Noah, der har helt styr på det med tisseriet:)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

Annonce

Viden om børn:

Feber

Børns temperatur kan stige pludseligt. Dette skyldes, at deres evne til at kunne regulere temperatur ikke er fuldt udviklet. Den normale temperatur ligger mellem 36,5 og 37,5 grader celsius. Det er normalt, at temperaturen er ½ grad højere om aftenen end om morgenen.

Når temperaturen stiger, og der er tale om feber, vil barnet fryse, være koldt og blegt. Når feberen har fundet sit leje, bliver barnet derimod varmt og får blussende røde kinder. Et barn der har feber, skal have...

Læs mere i Babylex

Fed creme til børneeksem

Har dit barn børneeksem, er det vigtigt med en god hudpleje - og fedtcremer med en høj fedtprocent forebygger hudeksem. Hudpleje er vigtigt året rundt, men især i vinterperioden, hvor den kolde luft udtørrer huden ekstra meget, er det ekstra vigtigt med en god creme.

Til både behandling og forebyggelse af børneeksem, er det vigtigt at vælge fed creme fremfor lotion. En lotion indeholder meget vand og fordamper derfor hurtigt fra huden, og giver derfor ikke huden den nødvendige...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Dette er mit første brev til dig - men mærkeligt nok, så har det ikke været muligt for mig at finde svaret i hverken bøger eller ved søgning på nettet, så jeg håber, at du kan gøre mig klogere.

På forhånd tak, Emilies mor