Brev:
Laver i bukserne - 3 år
9. november 2011
Alder:
3 år
Laver i bukserne - 3 år
Hej Helen
Du har før hjulpet os til bedre forståelse af vores fantastiske søn, så nu prøver vi igen.
Noah er lige fyldt 3 år. Han er dermed lige startet i børnehave. Den er dog velkendt for ham, da han har gået i vuggestuedelen i huset.
Han har været renlig siden august, hvor han smed bleen fra den ene dag til den anden. Han er super god til at gå på toilettet og tisse og har stort set aldrig uheld. Han går selv på toilettet eller siger til en voksen, at han skal tisse. Det er vi stolte af.
Bleen er også altid tør om morgenen og han vil ikke tisse i bleen, men tager natbleen af om morgenen, for at gå på toilettet.
Men problemet er at lave stort. Det gør han konsekvent i bukserne. Han siger hverken at han skal lave stort eller at han har lavet. Det er rigtig træls og til tider rigtig uhygiejnisk. Især når vi er andre steder.
Han virker ikke generet af det og ser det slet ikke som et nederlag.
Vi har forsøgt os med meget upædagogiske metoder såsom 2 kr pr gang han laver på toilet. Men lige lidt hjælper det.
Hvad gør vi?
I børnehaven er de lidt trætte af det. Så vi overvejer brugen af ble der.
Håber du kan hjælpe os og vores dejlige Noah, der har helt styr på det med tisseriet:)