Brev:
Bleskift pludseligt en mareridt
7. november 2011
Alder:
11 mdr.
Bleskift pludseligt en mareridt
Kære Helen
Bedst som mad, søvn, leg, massere af glade smil mv. kører relativt godt, så har bleskift over weekenden udviklet sig til noget vi frygter og helst skal være 2 til.
Lucas har altid skulle have lidt legetøj i hånden under bleskift og det har været med dejlig øjenkontakt og snak og smil. Lige pludselig så brokker han sig, når han aner at et bleskift er på vej og skriger når vi forsigtigt ligger ham på ryggen. Det er som om at Lucas forsørger at flygte ved at vende sig om på puslebordet og rejse sig op. Vi forsørger så at "overtale" han til at vende sig på ryggen igen med legetøj, musik og beroligende snak, men det virker i max. 10 sekunder, så vil han væk igen. Det tog 25 minutter at skifte en puha-ble og tøj i går og det var ikke en god oplevelse for noget desværre. Tøjskift har - når vi tænker nogle få uger tilbage også blevet langsomt mere besværlige (ikke overtøj underligt nok).
Vi oplever det som et lille oprør eller magtkamp, men vi føler en stor afmagt specielt fordi vi er løbet tør fornye idéer udfra vores mavefornemmelser. Vi føler vi har prøvet alt i weekenden, men det har ikke gjort tingenes tilstand bedre.
Vi er meget åbne for idéer.