Bleskift pludseligt en mareridt

7. november 2011

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Bleskift pludseligt en mareridt

Kære Helen

Bedst som mad, søvn, leg, massere af glade smil mv. kører relativt godt, så har bleskift over weekenden udviklet sig til noget vi frygter og helst skal være 2 til.

Lucas har altid skulle have lidt legetøj i hånden under bleskift og det har været med dejlig øjenkontakt og snak og smil. Lige pludselig så brokker han sig, når han aner at et bleskift er på vej og skriger når vi forsigtigt ligger ham på ryggen. Det er som om at Lucas forsørger at flygte ved at vende sig om på puslebordet og rejse sig op. Vi forsørger så at "overtale" han til at vende sig på ryggen igen ...

Annonce

... med legetøj, musik og beroligende snak, men det virker i max. 10 sekunder, så vil han væk igen. Det tog 25 minutter at skifte en puha-ble og tøj i går og det var ikke en god oplevelse for noget desværre. Tøjskift har - når vi tænker nogle få uger tilbage også blevet langsomt mere besværlige (ikke overtøj underligt nok).

Vi oplever det som et lille oprør eller magtkamp, men vi føler en stor afmagt specielt fordi vi er løbet tør fornye idéer udfra vores mavefornemmelser. Vi føler vi har prøvet alt i weekenden, men det har ikke gjort tingenes tilstand bedre.

Vi er meget åbne for idéer.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Colostrum (råmælk)

Colostrum er navnet på den mælk der dannes i brystet umiddelbart efter fødslen. Dette kaldes også råmælk og alle kvinder vil danne råmælk, også selvom de føder for tidligt.

Råmælken er meget proteinrig og indeholder antistoffer som er med til at bekytte barnet mod sygdomme og beskytte imunforsvaret. Antistofferne beskytter mod sygdomme ved at beklæde tarmsystemet indvendigt, så bakterier mv. trænger ind i tarmen.

Colostrum er fed og gullig. Den kommer i små...

Læs mere i Babylex

Bug Buster

Bug Buster er en metode til at fjerne hovedlus. Joanna Ibarra fra den velgørende organisation Community Hygiene Concern i London har udviklet denne metode og princippet i i Bug Busting er, at du i en og samme arbejdsgang får tjekket for hovedlus og også får fjernet lusene.

Metoden bygger på viden om lusenes adfærd og udvikling og på benyttelse af tættekam, almindelig shampoo og hårbalsam. Behandling med insekticider er således overflødig.

Du kan købe "Bug Buster"...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen..

Jeg er så glad for du ikke er længere end et tryk på powerknappen væk... tak for din brevkasse!!

Jeg har virkelig brug for dine råd og viden.

Hilsen
Thilde, mor til Louie 7 måneder