Tisser i sengen om natten - 8 år, 9 mdr.

8. oktober 2011

Kategori:
Alder:
8 år, 9 mdr.

Tisser i sengen om natten - 8 år, 9 mdr.

Hej Helen,

Min store dreng paa 4 aar og 9 maaneder har indtil nu sovet med ble paa om natten. Vi har ikke gjort noget ved det indtil nu, men en dag sagde han selv, at nu var han altsaa stor og ville gerne af med bleen om natten.

Vi har siden da proevet mange gange, men han siger, at han simpelthen ikke kan maerke det naar det kommer, og bliver saa ked af det, naar han vaagner om natten eller om morgenen med tis i nattoejet. Saa vi giver ble paa igen, men han siger igen og igen at han gerne vil proeve uden. Han smed foerst bleen om dagen da han var 3.5 aar gammel, det virkede som om han ikke kunne ...

Annonce

... styre eller maerke det foer. Vi har proevet at lade ham vaere med at drikke noget om aftenen efter kl. 19, lade ham tisse lige inden han gaar i seng kl. 20:30 osv, men det hjaelper ikke. Han sover ikke helt vildt tungt, vaagner om natten og kommer ind til os, der har vi ogsaa proevet at tisse, men problemet er at han ikke maerker det naar han sover.

Er det stadigvaek "normalt" for hans alder? Hvad beror det paa? Vi har virkelig vaeret opmaerksommme paa ikke at goere det til et "issue" med ham, intet press eller for meget snak eller noget. Hvad kan man goere?

Mange venlige hilsner,
Camilla

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. februar 2024 | Sovevaner | 8 år, 7 mdr.

8-årig kommer ind til mor og far om natten

Kære Helen. Jeg skriver da mig og min mand ønsker at få dobbeltsengen...

13. november 2023 | Sovevaner | 10 år

10årig bange for ikke at kunne sove

Kære Helen Vores datter på 10 år er lige pludselig begyndt at sove rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Apgar score

Dette er betegnelsen for en undersøgelse som jordemoderen laver af barnet lige efter fødslen. Apgar Score blev udviklet i 1952 af Virginia Apgar og den bruges til at vurdere, hvordan barnet har det, lige når det er blevet født.

Jordemoderen har 5 ting hun ser på:

1. Hun ser på barnets reflekser,- reagerer barnet på forskellige stimuli, griber barnet, søger barnet osv.

2. Hun mærker barnets puls, for at se på hvor hurtigt barnets hjerte slår og om...

Læs mere i Babylex

Bøvse

Når babyer spiser, sluger de ofte en masse luft. Derfor har mange brug for at bøvse efter et måltid.

Den nemmeste måde at dit barn kan komme af med luften på er hvis du lægger barnet op mod skulderen og klapper eller stryger forsigtigt på ryggen. Hold barnet så højt, at barnets arme bliver løftet, så har luften lettere ved at komme ud.

Du kan også sidde med barnet foran dig på dit skød eller lægge barnet på din underarm og gå lidt rundt.

Spædbørn...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for dit tidligere svar, som gav os meget ro omkring vores 4 uger for tidlig fødte datters måltider.

I det hele taget tak for denne brevkasse, den hjælper mange forældre... jeg er taknemmelig helt inde i mit dybeste over den tid du bruger, dine lange og fyldestgørende svar og din evne til at forstå....!!

Mor til pige født 4 uger for tidligt