Brev:
Tisser i sengen om natten - 8 år, 9 mdr.
8. oktober 2011
Alder:
8 år, 9 mdr.
Tisser i sengen om natten - 8 år, 9 mdr.
Hej Helen,
Min store dreng paa 4 aar og 9 maaneder har indtil nu sovet med ble paa om natten. Vi har ikke gjort noget ved det indtil nu, men en dag sagde han selv, at nu var han altsaa stor og ville gerne af med bleen om natten.
Vi har siden da proevet mange gange, men han siger, at han simpelthen ikke kan maerke det naar det kommer, og bliver saa ked af det, naar han vaagner om natten eller om morgenen med tis i nattoejet. Saa vi giver ble paa igen, men han siger igen og igen at han gerne vil proeve uden. Han smed foerst bleen om dagen da han var 3.5 aar gammel, det virkede som om han ikke kunne styre eller maerke det foer. Vi har proevet at lade ham vaere med at drikke noget om aftenen efter kl. 19, lade ham tisse lige inden han gaar i seng kl. 20:30 osv, men det hjaelper ikke. Han sover ikke helt vildt tungt, vaagner om natten og kommer ind til os, der har vi ogsaa proevet at tisse, men problemet er at han ikke maerker det naar han sover.
Er det stadigvaek "normalt" for hans alder? Hvad beror det paa? Vi har virkelig vaeret opmaerksommme paa ikke at goere det til et "issue" med ham, intet press eller for meget snak eller noget. Hvad kan man goere?
Mange venlige hilsner,
Camilla