Renlighed - 3 år, 7 mdr.

21. september 2011

Kategori:
Alder:
3 år, 7 mdr.

Renlighed - 3 år, 7 mdr.

Kære Helen,

Det er ved at være længe siden, at vi har skrevet til dig, og det er jo et godt tegn. Marco stortrives i børnehaven og i det hele taget. Men han har altså ret svært ved at smide bleen, og vi synes, at det vel snart må være på tide, da han er tre år og syv måndeder.

Han tisser ganske vist på potten (det var dog lidt af en kamp at få ham til det) og i børnehaven på toilettet, men han vil ikke lave stort på potte/toilet og frem for alt siger han ikke selv ...

Annonce

... til. Det gør han først, når han er i gang. Dog kan han godt holde sig tør i de tre timer, du skriver om i svarbreve til andre forældre. Hans ble er som regel tør om morgenen, når han vågner.

Er han bare ikke klar eller skal vi skubbe mere på? Hvis han var et halvt år yngre, ville jeg bare slå koldt vand i blodet, men jeg synes, det er lidt synd, at alle de andre børn på samme alder (i børnehaven og min mødregruppe) er renlige, men at han ikke er det.

Mange hilsner,
Hanne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

Annonce

Viden om børn:

Donorhjælp

Hvis man ikke kan blive gravid på almindeligvis, så kan man benytte sig af en donor. Og i Danmark er der to muligheder:

1. Donor med sæd:
Kvinder der ikke har nogen mandling partner eller hvor den mandlige partners sædkvalitet ikke kan anvendes til befrugtning, har mulighed for at blive gravide med en sæddoner.

Sæddonation kan både være anonym og åben. På lægeklinikker vil den normalt være anonym, hvor man kan få åbne donorer på jordemoderklinikker.

Læs mere i Babylex

Æbler og æblemos

Barnet kan fra 6 måneder spise al slagt frugt, frisk eller kogt. Frugten bør stadig moses, og æblemos vil ofte være et hit hos børn - især hvis det serveres, som topping på en grød. Rå æbler bør du dog være opmærksom på.

Børn under 3 år bør ikke få fødevarer, som er meget hårde eller som knækker let. En stor æblebåd kan knække og sætte sig fast i halsen, og af samme grund kan det ikke anbefales at give små børn et helt æble at gnave af. Du skal også være opmærksom på skrællen,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusinde tak for dit svar. Det er rart at blive mindet om alt det positive ved børnehavestarten, det er jo det jeg skal forsøge at give videre ;-)

Tak fra Tina