Brev:
Tisser i bukserne del 2
1. september 2011
Alder:
3 år, 8 mdr.
Tisser i bukserne del 2
Hej Helen.
Tak for svar sidst ang min søn som tisser i bukserne. Tror det kan være mange af de grunde du nævner der kan være problemet for ham.
Men altså, drengen tisser stadig i bukserne. Jeg har talt med børnehaven om problemet og de har lovet at være obs på at han virkelig også går på toilettet og ikke snyder og siger at han har tisset uden at gøre det. Vil virkelig gerne at det bliver bedre inden flyverdragtsæsonen går igang, for det gør det jo ikke ligefrem nemmere at nå toilettet når man er i sidste øjeblik i forvejen.
Jeg har også talt med ham om det at gå på toilet og huske at gøre det, ligesom vi er blevet meget bedre til at sige, kom du skal lige tisse inden dit og dat, men jeg synes bare stadig der er våde bukser hver dag. Altså! Er der andet vi kan gøre? Eller går det over af sig selv på et tidspunkt. Vi har stadig daglige konflikter over toiletbesøg, og han bliver meget vred, når jeg insisterer på at han skal gå på toilet. Før I tiden kunne jeg sagtens stole på det når han sagde at han ikke skulle tisse, men nu kan han sige nej og to minutter efter har han alligevel tisset i bukserne.
I foråret havde han et langt sygdomsforløb hvor han havde høj feber, udslæt, gulfarvning af huden, for høje levertal, hvor han var indlagt og blev undersøgt på kryds og tværs, fik taget utallige blodprøver, fik foretaget en leverbiopsi. Der gik næsten 3 måneder fra ham blev syg inden han fik diagnosen forbigående betændelse i galdegangene. Han er ovre det nu og mens det stod på tacklede han alle undersøgelserne så flot (undtagen blodprøverne, men hvem synes også det er rart at blive stukket i). Han har det godt igen og er en glad og aktiv snart 4 årig. Jeg nævner det fordi de i børnehaven nævnte om det kunne have noget at gøre med at han nu er begyndt at tisse i bukserne?? og hvis det kan have noget med det at gøre, skal det så tackles på en helt anden måde??
Jeg synes vi er groet lidt fast nu og det er svært ikke at blive lidt irriteret over det selvom det ikke hjælper, og ligenu synes jeg måske der er rigeligt meget fokus på tisseriet både her og i børnehaven. Jeg har prøvet at ignorere uheldene og rose ham rigtig meget når han så ikke har tisset i bukserne, men synes bare ikke der er noget der hjælper...
Måske har du mere guld du kan dele ud af
Frustreret mor