Brev:
Projekt af med ble
24. august 2011
Alder:
3 år
Projekt af med ble
Kære Helen
Håber du har haft en god sommer og nydt dagene trods det regnfulde vejr vi er blevet budt på.
Jeg har set at du for nylig har holdt et foredrag i Birkerød - kommer der andre enten i Københavns området eller sydsjælland ?
Det hele er pludselig gået stærkt med renlighedstræning. Vi har gennem et godt stykke tid tilbudt hende og tisse enten på potten eller på toilettet (vi har sådan et bræt man sætter på). Potten har hun fravalgt for et par uger siden og tilvalgt toilettet istedet.
Planen var egentlig og tage bleen af hende i vores sommerferie og se hvordan det gik - men det regnede næsten hele tiden og det var ikke vejr til at løbe med numsen bar ude på græsset :-)
Vi har den sidste uges tid taget bleen af hende når vi er kommet hjem fra børnehaven (hun er startet for 4 uger siden - samme sted som hun gik i vuggestue). Vi har gjort hende meget opmærksom på at hun skulle sige til når hun skulle tisse - og det har hun faktisk gjort hver gang, kun 2 uheld hvor hun har været optaget af noget andet.
Hun har nu fået en ide om at hun løber ud i haven og tisser på græsset - tænker at det vel er ok? så længe vejret stadig er godt - og herregud hun ved jo bestemt godt hvad toilettet også bruges til.
Vi har snakket med børnehaven og fortalt at hun virker meget "klar" ihvertfald herhjemme. De siger så at de tager små skridt dernede - at det er vigtigt ikke og gå for hurtigt til værks. Der er selvfølgelig også en anden uro, larm osv dernede.
I morges da hun vågnede sagde hun selv hun skulle tisse og hendes nat ble var helt tør efter 12 timers søvn - så for mig er der klare indikationer af at hun er klar - hvad tænker du og hvad gør vi herfra?
Skal vi tage bleen af hende permanent og bede dem gøre det samme i børnehaven eller skal vi fortsætte med kun og tage den af herhjemme lidt endnu ?
Glæder mig til og høre fra dig.
Bedste hilsner fra L´s mor