Projekt af med ble

24. august 2011

Kategori:
Alder:
3 år

Projekt af med ble

Kære Helen

Håber du har haft en god sommer og nydt dagene trods det regnfulde vejr vi er blevet budt på.

Jeg har set at du for nylig har holdt et foredrag i Birkerød - kommer der andre enten i Københavns området eller sydsjælland ?

Det hele er pludselig gået stærkt med renlighedstræning. Vi har gennem et godt stykke tid tilbudt hende og tisse enten på potten eller på toilettet (vi har sådan et bræt man sætter på). Potten har hun fravalgt for et par uger siden og tilvalgt toilettet istedet.

Planen var egentlig og tage bleen af hende i vores sommerferie og se hvordan det gik - men det regnede næsten hele tiden og det var ikke vejr til at løbe med numsen bar ude på græsset :-)

Vi har den sidste uges tid taget bleen af hende når vi er kommet hjem fra børnehaven (hun er startet for 4 uger siden - samme sted som hun gik i vuggestue). Vi har gjort hende meget opmærksom på at hun skulle sige til når hun skulle tisse - og det har hun ...

Annonce

... faktisk gjort hver gang, kun 2 uheld hvor hun har været optaget af noget andet.

Hun har nu fået en ide om at hun løber ud i haven og tisser på græsset - tænker at det vel er ok? så længe vejret stadig er godt - og herregud hun ved jo bestemt godt hvad toilettet også bruges til.

Vi har snakket med børnehaven og fortalt at hun virker meget "klar" ihvertfald herhjemme. De siger så at de tager små skridt dernede - at det er vigtigt ikke og gå for hurtigt til værks. Der er selvfølgelig også en anden uro, larm osv dernede.

I morges da hun vågnede sagde hun selv hun skulle tisse og hendes nat ble var helt tør efter 12 timers søvn - så for mig er der klare indikationer af at hun er klar - hvad tænker du og hvad gør vi herfra?

Skal vi tage bleen af hende permanent og bede dem gøre det samme i børnehaven eller skal vi fortsætte med kun og tage den af herhjemme lidt endnu ?

Glæder mig til og høre fra dig.

Bedste hilsner fra L´s mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

Annonce

Viden om børn:

Barselshvile

Førhen i tiden var kvinder som lige havde født indlagt på sygehuset i flere dagen inden de kom hjem. I dag kommer man hjem så snart man har lyst og føler sig parat til det og det sker også at man kommer hjem før man som mor egentlig føler sig helt parat ... Det er mere og mere almindeligt at gå hjem allerede få timer efter fødslen.

Når man går tidligt hjem, så vil det være rigtig godt at den nybagte far har mulighed for at tage nogle dage fri, så den lille nye familie kan lære...

Læs mere i Babylex

Slå

Det er forbudt ved lov at slå sit barn. Den såkaldte revselsesret blev afskaffet af Folketinget i 1997. At slå sine børn er således en ulovlig måde at opdrage på - og det gælder også "dask over fingrene", hvis det lille barn piller ved noget det ikke må. Et barn der bliver slået vil føle sig mindre værd.

Et barn der bliver slået er udsat for fysisk vold. Det kan være at barnet får en lussing, en endefuld, at barnet bliver sparket, rusket, brændt med cigaretter eller lignende....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Jeg havde i en periode lidt problemer med at amme og var egentlig ved at smide håndklædet i ringen, men Helen sagde de rigtig ting som gjorde at jeg fortsatte og det er jeg rigtig glad for i dag ...

Camilla Martin