Tisseri i bukserne - 3 år, 8 mdr.

15. august 2011

Kategori:
Alder:
3 år, 8 mdr.

Tisseri i bukserne - 3 år, 8 mdr.

Hej Helen

Lige et spørgsmål angående tisseri i bukserne.Vores ældste søn smed bleen for 10 mdr siden da han var 2 år og 10 mdr. Næsten samtidig røg den også om natten og han har været stort set tør siden. Selvfølgelig sker der uheld ind imellem.

Men nu synes jeg han er begyndt at tisse i bukserne mere eller mindre hver dag og det er da egentlig lidt træls. Jeg oplever at han nogen gange har så travlt med at lege at han "glemmer" at´gå på toilet. Har også oplevet at han står og hopper og danser men at han siger nej, når jeg spørger om han skal tisse, hvorefter han kommer for sent afsted og når at tisse lidt i bukserne, og andre gange når han ser ud ...

Annonce

... til at det er lige op over insisterer jeg på at han skal gå på toilet, hvorefter han bliver aldeles fornærmet, og jeg bliver nødt til bestemt at følge ham derud og sætte ham på toilet, hvorefter han tisser.

Hvorfor?? Jeg forstår det ikke, når det er gået så godt i så lang tid. Har hørt om andre der oplever det samme med deres drenge, at de bliver lidt "dovne" med at gå på toilet i en periode. Er det sådan en drengeting eller hvad er der på spil? Jeg synes jo det trods alt må være nemmere at smutte på toilet og få det overstået end at skulle til at skifte bukser flere gange om dagen :-)

Måske kan du hjælpe mig med at bliver klogere ;-)

Hilsen

Mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

22. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 2 mdr.

Holde sig tør om natten

Hej Helen Min dreng, Noah, er nu blevet 4 år (i november). Han har været...

Annonce

Viden om børn:

Insemination

Hvis man har problemer med at blive gravide, så kan man blive behandlet med Insemination.

Insemination er den enkleste fertilitetsbehandling og den kan hjælpe, hvis manden har lettere nedsat sædkvalitet.

Behandlingen foregår ved at man fører en portion sæd direkte ind i livmoderen. På den måde springes sædcellerne den første del af vejen til ægget over og chancen for graviditet er dermed større. Derudover bruger man en 'oprenset' portion sæd, det vil sige en mere...

Læs mere i Babylex

Fedt

Små børn har brug for fedt i maden. Det anbefales at tilsætte en tsk fedtstof i hver portion hjemmelavet mad. Det er udmærket at skifte imellem de forskellige typer fedtstof som olie, smør og plantemargarine.

Efter 1 års alderen kan barnet fortsat have behov for at få lidt ekstra fedtstof. Det er især i familier, hvor man spiser meget magert og gerne vil at barnet skal have sunde spisevaner fra starten.

I mager mad er der mange grøntsager, frugt og brød og kun lidt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Hvor blev jeg glad for, at du også mener, at min moderlige intuition har noget på sig. At få at vide at ens intuition kan være ok, giver selvtillid. Giver troen på, at man godt kan finde ud af at være mor...

TAK, Lene