Brev:
Tisseri i bukserne - 3 år, 8 mdr.
15. august 2011
Alder:
3 år, 8 mdr.
Tisseri i bukserne - 3 år, 8 mdr.
Hej Helen
Lige et spørgsmål angående tisseri i bukserne.Vores ældste søn smed bleen for 10 mdr siden da han var 2 år og 10 mdr. Næsten samtidig røg den også om natten og han har været stort set tør siden. Selvfølgelig sker der uheld ind imellem.
Men nu synes jeg han er begyndt at tisse i bukserne mere eller mindre hver dag og det er da egentlig lidt træls. Jeg oplever at han nogen gange har så travlt med at lege at han "glemmer" at´gå på toilet. Har også oplevet at han står og hopper og danser men at han siger nej, når jeg spørger om han skal tisse, hvorefter han kommer for sent afsted og når at tisse lidt i bukserne, og andre gange når han ser ud til at det er lige op over insisterer jeg på at han skal gå på toilet, hvorefter han bliver aldeles fornærmet, og jeg bliver nødt til bestemt at følge ham derud og sætte ham på toilet, hvorefter han tisser.
Hvorfor?? Jeg forstår det ikke, når det er gået så godt i så lang tid. Har hørt om andre der oplever det samme med deres drenge, at de bliver lidt "dovne" med at gå på toilet i en periode. Er det sådan en drengeting eller hvad er der på spil? Jeg synes jo det trods alt må være nemmere at smutte på toilet og få det overstået end at skulle til at skifte bukser flere gange om dagen :-)
Måske kan du hjælpe mig med at bliver klogere ;-)
Hilsen
Mor