Brev:
Ingen interesse for at smide bleen
10. august 2011
Alder:
3 år, 3 mdr.
Ingen interesse for at smide bleen
Kære Helen :)
Vi har en dejlig søn på 3 år og 3 mdr. Han er lige startet i børnehave, har tidligere gået i dagpleje. Han følger sin udvikling på alle områder fint meeen har slet ingen interesse for at blive blefri.
Vi følger aktivt dine gode råd fra andre i tilsvarende situation og passer på ikke at presse for meget på. Er klar over de forskellige bevidsthedsfaser og oplever at vores søn sagtens kan holde sig i 3-4 timer og er bevidst om når han skal tisse eller lave stort, men når det sker går han for sig selv i stedet for at sige til. Vi læser sjove bøger om emnet og laver små sang men det fænger slet ikke hans interesse.. Jeg har endda gået såvidt som at love ham en is, hvis bare han ville på toilettet ( ved godt det ikke er optimalt )
Har du nogle gode råd, ideer, forslag til hvad vi skal gøre. Ved godt man ikke skal sammenligne børn, men bliver alligevel en kende bekymret når børn der er over et år yngre sagtens kan smide bleen.
Hilsen