Brev:
Pottetræning - 3 år, 11 mdr.
25. juli 2011
Alder:
3 år, 11 mdr.
Pottetræning - 3 år, 11 mdr.
Hej!!
Jeg har tvillingepiger der bliver 4 her d. 14. august. De går stadig med ble, vi har her i ferien prøvet at "pottetræne", men jeg synes desværre at det var uden det store positive resultat. (I starten prøvede vi med toiletbesøg ca. hver 1/2 time, men alligevel var der uheld lige efter toiletbesøget. Så prøvede vi at rende i bar numse, og så havde jeg stillet potterne frem, og forklaret dem, at de skulle bruge dem, hvis de skulle tisse. Det var faktisk det, der gav det bedste resultat).
Jeg kan måske forholde mig til, at den ene endnu ikke er parat til at smide bleen. Hun fik ilt efter fødslen, hvilket har gjort at hun er sat en lille smule tilbage og går i specielbørnehave, men jeg synes måske at den anden, som går i "almindelig" børnehave, og bestemt er "fremme i skoene" efterhånden burde være klar til dette skridt.
Selvfølgelig ved jeg godt at alle børn på et eller andet tidspunkt bliver renlige, og at man bestemt heller ikke får noget ud af at presse dem. Men når jeg hører fra min mødregruppe og andre forældre til jævnaldrende børn, så har de synes jeg efterhånden været renlige et stykke tid. Jeg ved heller ikke om det kan spille ind at de er født 6 uger for tidligt?
Kan jeg gøre tingene anderledes, eller er det bare mig der fokuserer for meget på det, og bare skal have lidt mere tålmodighed??
Med venlig hilsen
Heidi