I tvivl

20. maj 2011

Kategori:
Alder:
11 mdr.

I tvivl

Hej.

Jeg har en søn på 11 mdr (fylder 1 år 11. juni).

Jeg har fundet ud af at han faktisk altid laver stort i sin ble lige efter aftensmaden hver dag. Derfor har jeg prøvet nu i 14 dage at når vi har spist (hvilket passer med når han alligevel får nattøj på og sådan) at sætte han på en potte og lade ham tisse og lave sit dér. Det er faktisk lykkedes hver gang og han ser ud til at synes det er helt ok. Han sidder og leger med klodser sammen med mig imens og virker på ingen måde utålmodig eller utilfreds.

Jeg regner ...

Annonce

... det ikke for egentlig pottetræning, da han ikke er ældre, men da han altid har hadet at have skidt i sin ble, synes jeg det er en god måde for os begge at gøre det på.

Jeg fortalte det så stolt til min moster som er tidligere vuggestuepædagog og hun himlede op om at det var skadeligt for ham og han ville blive meget ked af det senere og sådan noget og at det måtte jeg endelig ikke fortsætte med, så nu er jeg naturligt nok blevet i tvivl...

Gør vi noget forkert eller er det helt ok så længe det er "sjovt" og ok med ham selv?

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

28. januar 2024 | Transport og ferie | 10 mdr.

Pylret baby 10 måneder

Kære Helen Tak for dine rigtig gode tidligere svar på vores spørgsmål! Her...

16. december 2023 | Diverse | 13 mdr.

1 år og kun 2 tænder

Hej Helen Min søn på 13 måneder har stadig kun 2 tænder. De er de midterste...

Annonce

Viden om børn:

Madras til barneseng

Der findes mange slags madrasser på markedet, og når du skal vælge en madras til dit barns seng, så vil anbefalingen ofte være, at du vælger en skummadras, en latexmadras eller alternativt en madras i et naturmateriale. Vælger du en skummadras (polyurethanskum), skal den være mindst 5 cm tyk og helst med betræk, der kan tages af og vaskes.

Det anbefales, at dit barn ligger på et fast underlag, fordi det giver barnet mulighed for at bruge og udvikle sine muskler. Samtidig sikrer...

Læs mere i Babylex

Angst hos børn

Børn vil i løbet af deres liv have perioder, hvor de er bange for forskellige ting. Man kan skelne lidt imellem frygt og angst. Barnet kan f.eks. blive bange for en stor hund der står og gør - her er der tale om frygt, og det kan være hensigtsmæssigt, fordi det er med til at holde barnet fra en situation, som måske kan være farlig.

Angst ligger lidt dybere og det kan f.eks. være når barnet ikke kan falde i søvn på grund af f.eks. tordenvejr. Når barnet oplever angst, så oplever...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusinde tak for en informationsrig hjemmeside og nogle virkelig fantastiske bøger om børn! Jeg har erhvervet mig hele din bog-serie og efter at have læst dem, bruger jeg dem stadig ofte som opslagsværk. Tak for dem!

Venlig hilsen
Cecilie