Brev:
I tvivl
20. maj 2011
Alder:
11 mdr.
I tvivl
Hej.
Jeg har en søn på 11 mdr (fylder 1 år 11. juni).
Jeg har fundet ud af at han faktisk altid laver stort i sin ble lige efter aftensmaden hver dag. Derfor har jeg prøvet nu i 14 dage at når vi har spist (hvilket passer med når han alligevel får nattøj på og sådan) at sætte han på en potte og lade ham tisse og lave sit dér. Det er faktisk lykkedes hver gang og han ser ud til at synes det er helt ok. Han sidder og leger med klodser sammen med mig imens og virker på ingen måde utålmodig eller utilfreds.
Jeg regner det ikke for egentlig pottetræning, da han ikke er ældre, men da han altid har hadet at have skidt i sin ble, synes jeg det er en god måde for os begge at gøre det på.
Jeg fortalte det så stolt til min moster som er tidligere vuggestuepædagog og hun himlede op om at det var skadeligt for ham og han ville blive meget ked af det senere og sådan noget og at det måtte jeg endelig ikke fortsætte med, så nu er jeg naturligt nok blevet i tvivl...
Gør vi noget forkert eller er det helt ok så længe det er "sjovt" og ok med ham selv?