Brev:
Pottetræning for uinteresseret dreng
3. maj 2011
Alder:
2 år, 9 mdr.
Pottetræning for uinteresseret dreng
Hej!
Har brug for lidt gode råd mht at komme i gang med pottetræning med vores dreng som fylder 3 år d.13/7 2011.
Han har aldrig, heller ej som spæd, reageret eller brokket sig over at have en beskidt ble, og har indtil for kort tid siden brokket sig og ofte gjort et stort nummer ud af at skulle have skiftet ble, benægter hårdnakket at han ihvertfald ikke har lavet noget i bleen. - dog er han meget medgørlig når vi så først for ham ud på puslebordet, og vi hygger altid meget og har altid gjort det. Men han er aldrig selv kommet og sagt til os at han trænger til en ny ble.
Han skal i børnehave til sommer, og de presser ikke på for at han skal smide bleen, men omvendt vil det jo selvfølgelig være mest praktisk at han havde fået den smidt inden da... Vi har købt en toiletstol og en potte og tilbyder ham at komme ud og sætte sig på dem, med og uden bukser... Han har endnu ikke ville sidde på dem uden bukser. Han kommer nogle gange og vil med een af os på wc og så sætte sig på potten (med bukser på) og synes det er hyggeligt at sætte sig ved siden af toilettet og bede om papir osv., men altså aldrig mere end det.
Vi vil ikke presse ham, og har altid accepteret når han siger nej og ikke vil. Vi er i tvivl om vi skal begynde at presse en anelse mere på, eller om vi bare skal tage det helt i hans tempo??.. Han er dog inden for de seneste 3 uger begyndt at svare sandt på om han har lavet i bleen når vi spørger ham, og det ser vi som et fremskridt.
Hans kammerater i vuggestuen er begyndt at sætte sig på vuggestuens små øvetoiletter, men han vil overhovedet ikke prøve, kun se på... Er han bare slet ikke klar til pottetræning eller hvad mener du?
På forhånd tak for svaret og hjælpen!
Med venlig hilsen
ivrige forældre;)