Brev:
Pottetræning - 3 år, 1 mdr.
3. maj 2011
Alder:
3 år, 1 mdr.
Pottetræning - 3 år, 1 mdr.
Hej Helen.
Nu skriver jeg til dig igen ang, min dreng, som lige er blevet 3 år i april. Det går meget bedre med ham, og det at dele sit legetøj osv. efter han er startet i børnehave for 2 mdr. siden.
Denne gang er mit spørgsmål ang. det at smide bleen.
Han var rigtig godt igang i dagplejen, hvor han lavede pølser på potten og også nogle gange herhjemme og også tissede - sagde til, når han skulle. MEN.... så flyttede vi ind i et nyt hus og 1½ mdr. efter blev han storebror og for 2 mdr. siden er han så startet i børnehave - alt dette er sket indenfor 6 mdr.
Nu vil han slet ikke sidde på potten mere, det er som om det er flovt at skal lave pølser... han tisser dog engang i mellem, men han har slet ingen interesse for det.... Han er fuldt ud klar i den forstand, at han siger "nu tisser jeg" eller kommer og siger "jeg skal have skiftet bleen" så han har helt styr på det men han vil bare ikke.
Det er ved at være lidt træls for os, for han kan næsten ikke være på puslebordet mere... og syntes han er ved at være så stor nu, at han altså skal af med den ble... hvad skal vi gøre...?
Vi har forsøgt at lokke med slik, men det virker ikke mere... ved godt det nok ikke er den helt rigtige metode, men syntes vi har forsøgt alt...
En anden ting - han bruger stadig sut, men kun når han skal sove... er det dumt at tage den fra ham, hvis vi indtens skal pottetræne, eller skal vi måske hænge sutterne på sutte træet, så suttefeen kan komme og hente det i bytte for en gave inden vi begynder at potte træne mere?
Vi har faktisk lige pause i træningen nu, og nævner det slet ikke for ham, for han skal vel selv komme og sige når han er klar igen ikke, eller?
Med venlig hlisen
B´s Mor.