Tisser i bukserne - 4 år, 10 mdr.

13. april 2011

Kategori:
Alder:
4 år, 10 mdr.

Tisser i bukserne - 4 år, 10 mdr.

Hej Helen!

Min ældste dreng er nu blevet godt 4 1/2 år. Det er nu ca et år siden, han smed bleen. På alle områder er han en meget dygtig og fremmelig dreng, der samtidig også er vellidt af både børn og voksne, - bortset fra det her med renlighed....

I begyndelsen havde han en del uheld, inden han i løbet af sommeren fik nogenlunde styr på det. I efteråret flyttede vi og han startede i ny børnehave, hvilket efterfølgende gav enormt mange våde bukser i omkring et par måneder. Jeg købte test til hjemmebrug for at se, om han havde urinvejsinfektion, hvilket han ikke havde, men det var som om, det at han skulle tisset i et bærger osv. gjorde at han tog sig sammen og efterfølgende er det gået super godt, med kun undtagelsesvis våde bukser.

Her den sidste måneds tid er det så begyndt at gå ned ad bakke igen. Jeg har virkelig tænkt så det knager, om der kan være en psykisk grund til det, ligesom da vi flyttede, men jeg kan virkelig ikke finde nogen. Min dejlige dreng virker på alle områder glad og tilfreds, der har ikke været nogen store ændringer i hans liv og hverdag. Jeg synes, vi har indrettet os, så han får god tid og opmærksomhed. Jeg har siden ...

Annonce

... januar været hjemmegående og henter gerne ham og hans lillebror tidligt uden stress og jag...

Jeg prøver at være en meget anerkende og opmærksom mor og målet er en hverdag med faste, kærlige rammer uden skæld ud. Hans problem med våde bukser denne gang er ikke lige så slemt som sidst. Det er slet ikke hver dag, han tisser i bukserne, men det er gerne nogle gange om ugen lige for tiden. Det kan både ske i børnehaven og herhjemme. Han er af natur en noget magelig dreng. Kunne han få os til at hjælpe ham i og af tøjet, ville det passe ham perfekt. Jeg tænker, om det nogengange kan være derfor det går galt, - fordi han laver noget rigtig spændende, så gider han ikke gå på toliet....

Det skal siges, at han aldrig har været god til at holde sig særligt længe af gangen... Men hvad er normalt? Jeg tænker med gru på, at der kun er et år til han skal starte i skole... Til den tid skal det helst gå lidt bedre... Er det normalt, at drenge på 4 1/2 år indimellem tisser i bukserne? Og hvor ofte er det ok? Hvordan takcler jeg det bedst, når det sker? Som sagt, han har jo haft en god periode igennem vinteren, hvor problemet kun var meget sjældent.

Med venlig hilsen
Mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 6 mdr.

Renlig om natten

Hej Helen Min dreng på 4½ år tisser stadig i sin ble om natten. Han har...

22. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 2 mdr.

Holde sig tør om natten

Hej Helen Min dreng, Noah, er nu blevet 4 år (i november). Han har været...

15. januar 2024 | Transport og ferie | 4 år, 1 mdr.

Ferie med børn

Kære Helen Vi er min mand, jeg, vores datter på 4 og dreng på 7 måneder på...

28. november 2023 | Opdragelse | 4 år, 8 mdr.

Udfordringer med opdragelse af 4 årig

Hej Helen Mit spørgsmål drejer sig om opdragelse - både generelt og...

20. november 2023 | Opdragelse | 4 år, 8 mdr.

Ikke så robust 4,5 årig

Kære Helen. Vi er forældre til en søn på 4,5 og en datter på 2 år. Vores...

Annonce

Viden om børn:

Efterveer

Efter fødslen skal livmoderen trække sig sammen til normal størrelse igen, - disse sammentrækninger kalder man efterveer. Jo flere børn man har født, jo mere vil livmoderen skulle trække sig sammen, og jo værre er efterveerne ofte.

Efterveer mærkes ofte under amning. Når barnet dier ved brystet, produceres hormonet oxytocin, der får livmoderen til at trække sig sammen og i dagene efter fødslen vil livmoderen gradvist blive mindre - lige efter fødslen går livmoderen ofte til...

Læs mere i Babylex

Vegetar og veganer

Lever du vegetarisk og spiser du varieret, så vil du sædvanligvis få tilstrækkeligt med protein og andre næringsstoffer - også selvom du f.eks. ammer. Jo flere fødevarer du udelukker fra kosten, jo større er risikoen for fejlernæring, og hvis du f.eks. ikke spiser æg, mælkeprodukter og andre produkter fra dyr, kan det få betydning for dit barn.

Børn, der ernæres vegetarisk eller vegansk med ingen eller sparsom brug af mælkeprodukter og æg, skal ammes eller have...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for dit tidligere svar, som gav os meget ro omkring vores 4 uger for tidlig fødte datters måltider.

I det hele taget tak for denne brevkasse, den hjælper mange forældre... jeg er taknemmelig helt inde i mit dybeste over den tid du bruger, dine lange og fyldestgørende svar og din evne til at forstå....!!

Mor til pige født 4 uger for tidligt