Hvornår smider man nat-bleen

8. februar 2011

Kategori:
Alder:
3 år

Hvornår smider man nat-bleen

Hej Helen!

Vi har taget bleen af Victor for 3 uger siden, da han skal starte i skovbørnehave 1. marts, hvor man skal bliver bedt om at arbejde på at barnet er renligt.

Victor har i mange måneder været tør om natten, så vi tænkte at han nok var klar, men bare ikke lige gad det her toilet-halløj. Det er gået over alt forventning. Vi har haft 3 uheld på 3 uger.

Vi har en aftale med ham om at når vi skal flyve, køre langt eller sove, så skal han have ble på (vi har lige været 1 uge i Egypten). Han får stadig middagslur og her får han ingen ble på.

I Egypten tissede han dog i sengen under middagsluren (der blev indtaget meget cola).

Jeg er meget i tvivl om hvornår man egentlig taget nat-bleen fra børn. Det er ikke noget problem at han har den og ...

Annonce

... det skal heller ikke være noget hastværk, men jeg ved bare ikke hvornår det er hensigtsmæssigt. Skal han selv kunne gå på toilettet om natten eller ...?

Det er jo sket meget i den lille mands liv. Han blev storebror i september, sendte sutter til julemanden i december, bleen væk i januar, skippet middagsluren i vuggestuen i februar og skal nu starte i børnehave til marts, hvor skovbørn også selv forventes at kunne tage deres mange lag tøj på og af igen. Så jeg tror jeg får en MEGET MEGET MEGET træt lillemand hjem.

Iøvrigt går det meget bedre med hans "hysteriske anfald" som jeg tidligere har skrevet om. De kommer stadig, men vi voksne er blevet meget bedre til at tackle dem og til at glide af, når man kan se de er på vej.

Kærlig hilsen
Christina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

Annonce

Viden om børn:

Sele til barnevogn

Barnevognssele anvendes, når der er risiko for at barnet kan falde ud af barnevognen og barnet bør være under opsyn, når det er i sele. De fleste børn har brug for sele i barnevognen fra de er 6 måneder gamle - nogle børn lidt før.

Du bør altid vælge en barnevognssele som er DVN mærket (Dansk Varefakta Nævn). Selen skal spændes fast i barnevognens bund og den må ikke kunne trækkes løs.

Selvom barnet ligger i DVN mærket sele, skal der altid være opsyn med et barn...

Læs mere i Babylex

Prævention - efter fødsel

Man kan godt blive gravid kort tid efter en fødsel - også selv om man ammer. Har I lyst til at genoptage jeres sexliv, er det derfor en god idé at finde en brugbar præventionsform.

Så længe du ammer, bør du ikke tage p-piller eller mini-piller, fordi østrogen nedsætter mælkeproduktionen, og fordi man endnu ikke kender langtidsvirkningerne, når medicinen går i modermælken.

I stedet kan det være en god idé at bruge kondom, også fordi det beskytter dig mod infektion....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen!

Jeg er godt nok glad for at jeg kan skrive til dig, jeg udnytter det i fuld stil!!

Tak for dine mange gode svar. Jeg elsker dem!

Hilsen Sophie, mor til pige på 9 måneder