Brev:
Hvornår smider man nat-bleen
8. februar 2011
Alder:
3 år
Hvornår smider man nat-bleen
Hej Helen!
Vi har taget bleen af Victor for 3 uger siden, da han skal starte i skovbørnehave 1. marts, hvor man skal bliver bedt om at arbejde på at barnet er renligt.
Victor har i mange måneder været tør om natten, så vi tænkte at han nok var klar, men bare ikke lige gad det her toilet-halløj. Det er gået over alt forventning. Vi har haft 3 uheld på 3 uger.
Vi har en aftale med ham om at når vi skal flyve, køre langt eller sove, så skal han have ble på (vi har lige været 1 uge i Egypten). Han får stadig middagslur og her får han ingen ble på.
I Egypten tissede han dog i sengen under middagsluren (der blev indtaget meget cola).
Jeg er meget i tvivl om hvornår man egentlig taget nat-bleen fra børn. Det er ikke noget problem at han har den og det skal heller ikke være noget hastværk, men jeg ved bare ikke hvornår det er hensigtsmæssigt. Skal han selv kunne gå på toilettet om natten eller ...?
Det er jo sket meget i den lille mands liv. Han blev storebror i september, sendte sutter til julemanden i december, bleen væk i januar, skippet middagsluren i vuggestuen i februar og skal nu starte i børnehave til marts, hvor skovbørn også selv forventes at kunne tage deres mange lag tøj på og af igen. Så jeg tror jeg får en MEGET MEGET MEGET træt lillemand hjem.
Iøvrigt går det meget bedre med hans "hysteriske anfald" som jeg tidligere har skrevet om. De kommer stadig, men vi voksne er blevet meget bedre til at tackle dem og til at glide af, når man kan se de er på vej.
Kærlig hilsen
Christina