Laver kun stort i bleen

8. februar 2011

Kategori:
Alder:
4 år, 4 mdr.

Laver kun stort i bleen

Kære Helen.

Tak for svar vedr. vores datter Ella.

Tidligere på efteråret 2010 henvendte jeg mig vedr vores datter Astrid, nu på 4 år + 4 mrd.
Hun ville / kunne / magtede ikke at tisse på toilettet eller potten, hvorfor hun fik bleen på, ved stort og småt, og så satte sig op på toilettet. I nov, efter en ferie hos fam i DK, kom hun "hjem" til Grønland TISSENDE på toilettet!! YEAY!!
Sikke en STOLT pige, vi lige fik der!
Nå ja, så er der nu bøwlet med det "store" - og jeg ved godt, at ROM IKKE BLEV BYGGET PÅ EEN DAG...

Hun får fortsat ble på, når hun skal lave stort - en KÆMPE frustration for især hendes Far, som synes hun er alt for stor til at gå med ble... Jeg derimod, tænker at ...

Annonce

... det andet naturligvis OGSÅ nok skal komme, jvf ROM.

Hun holder sig i sin BH og er meget bevidst om, at hun er den eneste, ud af 20 børn, der stadig bruger ble ved STORT toiletbesøg (ellers er hun blefri og tisser på wc'et)- hvorfor hun netop holder sig...

Når hun kommer hjem fra BH, beder hun, ret flovt, om at få en ble på.. hvilket jeg giver hende på. Hun kan jævnligt klage over ondt i maven, hvortil vi spørger om det kunne skyldes BUMMELUMSEN? Først spørger jeg, om ikke hun vil UDEN ble, men dette svarer hun prompte NEJ TAK til. Min kæreste mener det er dovenskab, men jeg mener det skyldes at hun psykisk endnu ikke er klar til at "give slip" endnu... Hvad tænker du?

Venligst
Astrids mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

30. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 6 mdr.

Renlig om natten

Hej Helen Min dreng på 4½ år tisser stadig i sin ble om natten. Han har...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

22. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 2 mdr.

Holde sig tør om natten

Hej Helen Min dreng, Noah, er nu blevet 4 år (i november). Han har været...

15. januar 2024 | Transport og ferie | 4 år, 1 mdr.

Ferie med børn

Kære Helen Vi er min mand, jeg, vores datter på 4 og dreng på 7 måneder på...

Annonce

Viden om børn:

Kostfibre og børn

Det lille barn kan få diarré og løs afføring af at få for mange kostfibre. Især hvis barnet spiser grød og brød med hele kerner, eller rå grøntsager og meget frugt, kan barnet få for mange kostfibre.

Små børn må gene spise fuldkorn, men det anbefales, at de også spiser andre kornprodukter, da de let kan få for meget kostfiber. Når barnet i 8 måneders alderen begynder at spise brød, så bør ca. halvdelen af brødet være rugbrød og fuldkornshvedebrød og resten varieres mellem hvidt...

Læs mere i Babylex

Øjne og syn hos baby

Nyfødtes øjne er tit hævede og sammenklistrede. Det er helt normalt. Er der vedblivende pus i øjenkrogen, har barnet sandsynligvis en øjenbetændelse og bør ses af lægen.

Helt små børn kan se i en afstand af ca. 30 cm. Det er den afstand, der er mellem moderens bryst og ansigt, når hun sidder og ammer. En nyfødt baby har svært ved at se, og verden virker meget utydelig og sløret. Men så snart den lille kommer til verden, begynder synet at udvikle sig.

Dit barn har...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Dette er mit første brev til dig - men mærkeligt nok, så har det ikke været muligt for mig at finde svaret i hverken bøger eller ved søgning på nettet, så jeg håber, at du kan gøre mig klogere.

På forhånd tak, Emilies mor