Brev:
Laver kun stort i bleen
8. februar 2011
Alder:
4 år, 4 mdr.
Laver kun stort i bleen
Kære Helen.
Tak for svar vedr. vores datter Ella.
Tidligere på efteråret 2010 henvendte jeg mig vedr vores datter Astrid, nu på 4 år + 4 mrd.
Hun ville / kunne / magtede ikke at tisse på toilettet eller potten, hvorfor hun fik bleen på, ved stort og småt, og så satte sig op på toilettet. I nov, efter en ferie hos fam i DK, kom hun "hjem" til Grønland TISSENDE på toilettet!! YEAY!!
Sikke en STOLT pige, vi lige fik der!
Nå ja, så er der nu bøwlet med det "store" - og jeg ved godt, at ROM IKKE BLEV BYGGET PÅ EEN DAG...
Hun får fortsat ble på, når hun skal lave stort - en KÆMPE frustration for især hendes Far, som synes hun er alt for stor til at gå med ble... Jeg derimod, tænker at det andet naturligvis OGSÅ nok skal komme, jvf ROM.
Hun holder sig i sin BH og er meget bevidst om, at hun er den eneste, ud af 20 børn, der stadig bruger ble ved STORT toiletbesøg (ellers er hun blefri og tisser på wc'et)- hvorfor hun netop holder sig...
Når hun kommer hjem fra BH, beder hun, ret flovt, om at få en ble på.. hvilket jeg giver hende på. Hun kan jævnligt klage over ondt i maven, hvortil vi spørger om det kunne skyldes BUMMELUMSEN? Først spørger jeg, om ikke hun vil UDEN ble, men dette svarer hun prompte NEJ TAK til. Min kæreste mener det er dovenskab, men jeg mener det skyldes at hun psykisk endnu ikke er klar til at "give slip" endnu... Hvad tænker du?
Venligst
Astrids mor